3422
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
362 114 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
3 519 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
gotich skrev:
Mr_M_ skrev:
Mattyyy skrev:

Jag håller med dig. Känns billigt imo! Är ju en helt annan femma om bilen hade vart från 89 som min eller liknande men på så pass nya som den här är så tycker jag inte det passar.

Hehe, får se hur länge det sitter kvar smile

Jag tycker att du skall ha kvaf de svarta speglarna! Dom brytar av snyggt mot den blåa lacken:) jag skall fajtiskt själv plastidipa mina sidospeglar wink

Btw kommer se grymt gött ut när du får der bilen på baken:) keep up the good work!

smile Låter bra det smile Tack.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
18 mars 2013
jag hade lackat dom smile   fast jag har redan lackat mina.

3 519 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:

Fast du har lackade lister och dörrhandtag, så ditt bryter av lite bättre.

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
18 mars 2013
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:

Nepp har ej lackat något av det.. detä r original lack på    därför jag valde en highline smile
det jag menar på med att lacka  speglarna är för att  det är snyggare och det skär av med svarta detaljer + att kåpan på sidan av spegeln är matt så det  flyter ihop mer med spegeln och resterande av svarta detaljer .. Oavsett vilken färg det är på en mk4  så är det lika snyggt för det.  sen ska den vara matt lik så resterande av bilen som är matt svarta detaljer på utsidan..   ex läpp bak läpp är  matt aktigt  sido listerna är matt svarta på din..  och så kommer vi till dina speglar  matt svarta  ska det vara.. fast det är min   teori och smak.  sen  kan alla andra döma hur det ska se ut men som vanligt är det du själv som väljer i slutänden smile

3 519 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
mingan77 skrev:
Mr_M_ skrev:
mingan77 skrev:

Nepp har ej lackat något av det.. detä r original lack på    därför jag valde en highline smile
det jag menar på med att lacka  speglarna är för att  det är snyggare och det skär av med svarta detaljer + att kåpan på sidan av spegeln är matt så det  flyter ihop mer med spegeln och resterande av svarta detaljer .. Oavsett vilken färg det är på en mk4  så är det lika snyggt för det.  sen ska den vara matt lik så resterande av bilen som är matt svarta detaljer på utsidan..   ex läpp bak läpp är  matt aktigt  sido listerna är matt svarta på din..  och så kommer vi till dina speglar  matt svarta  ska det vara.. fast det är min   teori och smak.  sen  kan alla andra döma hur det ska se ut men som vanligt är det du själv som väljer i slutänden smile

Menade självklart att listerna är lackade från fabrik smile

3 519 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Jahap, då har jag kommit fram till en sak iaf.
Ska testa med att ta bort justerings skruven bak, den fjädern vilar på. Och ta bort genomslags gummit, då kanske bilen sjunker 2-3cm. Om inte annat så kommer jag att få kapa fjädern något varv..

3 519 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Lite dåligt med updates här just nu som ni märker.. Väntar på skönare väder ut så man kan hålla på. Idag känns lite lockande att testa med att ta bort justeringsmuttern till fjädern bak. Men får se lite senare om det blir varmare.
En bild nedan på plastidip på en cd skiva. Rosa och svart, men ser ut som röd..
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-39095349a8ddfd08d81e88e9ace8f46e.jpg

Team Carkings
2 300 Inlägg
24 mars 2013
Jag testade svart plastidip på mina racingfälgar men materialet i fälgarna gjorde att det blev stora luftbubblor över hela fälgen. Fick höra att det var handhavandefel från både plastidip och företaget jag köpte ifrån...
Efter mer forskning kom jag fram till att det förmodligen berodde på det speciella materialet eller blandningen i fälgens lättviktsmetall som stötte bort färgen och gav ifrån sig nån gas som skapade de stora bubblorna. Nu är ju mina fälgar ganska speciella med en vikt på endast 6kg men anser ändå att plastidip inte är såpass testat som det kanske hade behövts innan de introducerade det för marknaden.
Har ganska stor erfarenhet sedan tidigare av att lacka och kan inte riktigt hålla med om all revolutionär respons från köpare, åtminstone inte i nuläget.
Önskar dig & alla andra användare lycka till men kände att det var passande tillfälle att yttra min besvikelse på produkten och hoppas att de utvecklar den ytterligare i framtiden mer än att bara se till olika färger. Den är ju inte speciellt snäll mot plånboken för ett misslyckande eller två hmm Därför sviktar mitt förtroende och jag tror inte jag vågar testa igen faktiskt, fick ju ingen ersättning över huvud taget hmm & då är inte nerlagd tid inräknad....
Tack för ordet!
Senast redigerat av CarbonLoader (24 mars 2013)

3 519 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
Hade inget att göra, så en fälg fick bli svart tillsvidare..
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-5cf99410c5cd886e3ae51f16774b5b70.jpg

Det är inget klistermärke, jag satte dit det på banan när den var olackad, sen lackade jag över och tog bort klibban
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d9dda104557c9819b7e374ac8bd14320.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-67e55743e93578205268a9f264ec0e94.jpg

Detta är klistermärke
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-e97c5681969a2df187f59df33bdb32ff.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-dfa55b42ad5fdf85468742cc4c70954a.jpg

Fälgarna kommer bli rosa senare, för nu har jag även beställt hem vit plastidip som grund till den rosa. Så jag får den ljusare och starkare. Men det kommer dröja tills i sommar.

3 519 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
CarbonLoader skrev:
Har du sponsring på ljudet eller?

Nope, Tyckte bara det var en kul grej tills alla fälgar lackas om!

3 519 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
Såhär såg mitt paket ut jag fick idag hmm
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-2b4b275253dbc8e086ef37eab5e7ce36.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-dd2d4fb3a44992ed19e122c7ac2dfb9a.jpg

Men har pratat med företaget och dom kommer skicka en ny burk smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
26 mars 2013
Kladdigt värre sad fan så drygt att dom inte kan paketera så det håller.

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

3 519 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
BunnA skrev:
Kladdigt värre sad fan så drygt att dom inte kan paketera så det håller.

Ja kladdigt som fan. Tur att färgen torkar fort, men mina händer är rosa tongue
Dom var iaf snälla nog att dom skickar upp en ny burk utan massa krångel, och jag ska inte lacka än på ett tag, så jag är nöjd smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
26 mars 2013
Det är ju schysst av dom att skicka en ny smile Men ändå ska ju inte behöva hända. smile

1 232 Inlägg
26 mars 2013
kommer slå ner som en komet när det blir färdigt

3 519 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
BunnA skrev:
Det är ju schysst av dom att skicka en ny smile Men ändå ska ju inte behöva hända. smile

Ne, men vad ska man göra.. Det hade gått läck på en burk i botten typ. Så jag undrar hur det har hänt. Fanns ingen skada på paket eller så heller? neutral

3 519 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
Martin81 skrev:
kommer slå ner som en komet när det blir färdigt

Hehe wink

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
26 mars 2013
Fraktarna är ju inte direkt rädda om andras paket. Har kompisar som kör både på dhl och posten, och där kastas det paket hej vilt. Sorgligt men sant hmm

3 519 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
Sponsor på G big_smile

Sök