Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer
Jag håller med dig. Känns billigt imo! Är ju en helt annan femma om bilen hade vart från 89 som min eller liknande men på så pass nya som den här är så tycker jag inte det passar.
Hehe, får se hur länge det sitter kvar
Jag tycker att du skall ha kvaf de svarta speglarna! Dom brytar av snyggt mot den blåa lacken:) jag skall fajtiskt själv plastidipa mina sidospeglar
Btw kommer se grymt gött ut när du får der bilen på baken:) keep up the good work!
jag hade lackat dom fast jag har redan lackat mina.
Fast du har lackade lister och dörrhandtag, så ditt bryter av lite bättre.
Nepp har ej lackat något av det.. detä r original lack på därför jag valde en highline det jag menar på med att lacka speglarna är för att det är snyggare och det skär av med svarta detaljer + att kåpan på sidan av spegeln är matt så det flyter ihop mer med spegeln och resterande av svarta detaljer .. Oavsett vilken färg det är på en mk4 så är det lika snyggt för det. sen ska den vara matt lik så resterande av bilen som är matt svarta detaljer på utsidan.. ex läpp bak läpp är matt aktigt sido listerna är matt svarta på din.. och så kommer vi till dina speglar matt svarta ska det vara.. fast det är min teori och smak. sen kan alla andra döma hur det ska se ut men som vanligt är det du själv som väljer i slutänden
jag hade lackat dom fast jag har redan lackat mina.
Fast du har lackade lister och dörrhandtag, så ditt bryter av lite bättre.
Nepp har ej lackat något av det.. detä r original lack på därför jag valde en highline det jag menar på med att lacka speglarna är för att det är snyggare och det skär av med svarta detaljer + att kåpan på sidan av spegeln är matt så det flyter ihop mer med spegeln och resterande av svarta detaljer .. Oavsett vilken färg det är på en mk4 så är det lika snyggt för det. sen ska den vara matt lik så resterande av bilen som är matt svarta detaljer på utsidan.. ex läpp bak läpp är matt aktigt sido listerna är matt svarta på din.. och så kommer vi till dina speglar matt svarta ska det vara.. fast det är min teori och smak. sen kan alla andra döma hur det ska se ut men som vanligt är det du själv som väljer i slutänden
Menade självklart att listerna är lackade från fabrik
Jahap, då har jag kommit fram till en sak iaf. Ska testa med att ta bort justerings skruven bak, den fjädern vilar på. Och ta bort genomslags gummit, då kanske bilen sjunker 2-3cm. Om inte annat så kommer jag att få kapa fjädern något varv..
Lite dåligt med updates här just nu som ni märker.. Väntar på skönare väder ut så man kan hålla på. Idag känns lite lockande att testa med att ta bort justeringsmuttern till fjädern bak. Men får se lite senare om det blir varmare. En bild nedan på plastidip på en cd skiva. Rosa och svart, men ser ut som röd..
Jag testade svart plastidip på mina racingfälgar men materialet i fälgarna gjorde att det blev stora luftbubblor över hela fälgen. Fick höra att det var handhavandefel från både plastidip och företaget jag köpte ifrån... Efter mer forskning kom jag fram till att det förmodligen berodde på det speciella materialet eller blandningen i fälgens lättviktsmetall som stötte bort färgen och gav ifrån sig nån gas som skapade de stora bubblorna. Nu är ju mina fälgar ganska speciella med en vikt på endast 6kg men anser ändå att plastidip inte är såpass testat som det kanske hade behövts innan de introducerade det för marknaden. Har ganska stor erfarenhet sedan tidigare av att lacka och kan inte riktigt hålla med om all revolutionär respons från köpare, åtminstone inte i nuläget. Önskar dig & alla andra användare lycka till men kände att det var passande tillfälle att yttra min besvikelse på produkten och hoppas att de utvecklar den ytterligare i framtiden mer än att bara se till olika färger. Den är ju inte speciellt snäll mot plånboken för ett misslyckande eller två Därför sviktar mitt förtroende och jag tror inte jag vågar testa igen faktiskt, fick ju ingen ersättning över huvud taget & då är inte nerlagd tid inräknad.... Tack för ordet!
Hade inget att göra, så en fälg fick bli svart tillsvidare..
Det är inget klistermärke, jag satte dit det på banan när den var olackad, sen lackade jag över och tog bort klibban
Detta är klistermärke
Fälgarna kommer bli rosa senare, för nu har jag även beställt hem vit plastidip som grund till den rosa. Så jag får den ljusare och starkare. Men det kommer dröja tills i sommar.
Kladdigt värre fan så drygt att dom inte kan paketera så det håller.
Ja kladdigt som fan. Tur att färgen torkar fort, men mina händer är rosa Dom var iaf snälla nog att dom skickar upp en ny burk utan massa krångel, och jag ska inte lacka än på ett tag, så jag är nöjd