2971
Sök

Växellådsolja volvo 855

10 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
• Bilmodell
Volvo 855 GLT -93

• Miltal
24600 mil

Tjenare!

När jag ska växla med bilen så går det jätte trögt och ibland skrapar även kuggarna i. Det känns som att något sitter i vägen där nere. Felet uppstår bara ibland och vissa dagar fungerar lådan klockrent.
Ringde till Mekonomen och dom tipsade om att byta växellådsolja, det är de dom skulle göra på en Volvoverkstad fick jag till svar.
Tror ni det kommer att hjälpa med oljebyte och kan någon beskriva hur man byter växellådsoljan?

118 Inlägg
1 februari 2013
är bara å låssa på pluggen, sitter längst ner på lådan å skulle tro att den är skapligt lätt å komma åt från vänster hjulhus. Sen sitter det en till plugg lite högre upp som du fyller på i, fyll på tills det rinner över.
smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
1 februari 2013
rjohansson_ skrev:
är bara å låssa på pluggen, sitter längst ner på lådan å skulle tro att den är skapligt lätt å komma åt från vänster hjulhus. Sen sitter det en till plugg lite högre upp som du fyller på i, fyll på tills det rinner över.
smile

Han verkar okunnig så det kanske ska sägas att den undre pluggen ska skruvas tillbaka innan man fyller på den nya oljan. Skriver det här i all vänlighet bara så han inte gör fel.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

118 Inlägg
118 Inlägg
1 februari 2013
sen får man komma ihåg att ha någonting under också, så slipper man all olja på golvet/marken smile

Sök