3490
Sök

Dumpventil till 855 T5

70 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Tjena! Tänkte skaffa mig en återcirkulerande dumpventil till min 855 T5:a -94

Har ni några bra tips? typ vilket märke man ska ha osv? smile Ska den vara dyr billig?

Tack på förhand

Mvh/Alex

904 Inlägg
1 februari 2013
Jag har en som ä blå halv återcirkulerande baksidan ä det en svensk flagga står made by speedparts låter kanon köpte den på autotech

AUTOTECH S60 power

Forummoderator
26 351 Inlägg
1 februari 2013
Nåt fel på den du har original?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

904 Inlägg
1 februari 2013
Måste ju låta lite :-)

AUTOTECH S60 power

Forummoderator
26 351 Inlägg
1 februari 2013
Blyfot_Racing skrev:
Måste ju låta lite :-)

Varför i så fall ha en återcirkulerande?

904 Inlägg
1 februari 2013
Inte hel utan halv

AUTOTECH S60 power

Forummoderator
26 351 Inlägg
1 februari 2013
Blyfot_Racing skrev:
Inte hel utan halv

Han vill ju ha en helt återcirkulerande.

904 Inlägg
1 februari 2013
Mack skrev:
Blyfot_Racing skrev:
Inte hel utan halv

Han vill ju ha en helt återcirkulerande.

Sorry det läste jag inte men en halv ä bäst för den motorn hel funkar inte men vill han ha det funkar ju orginalet bäst byter ju bara om man vill ha ljudet ju :-) annars så funkar det bäst som det kom från fabrik

AUTOTECH S60 power

183 Inlägg
1 februari 2013
Skaffa öppet filter så får du lite mera ljud...

Det är inte laddet som dödar.

9 Inlägg
1 februari 2013
Jag har t5 -94 och har orginaldumpen.. har inte träffat på någon annan gatbil som låter så mycke som min när jag skaffade 1,2 bars tryck och do88 luftfilter med större insugsförmåga !!!!! Grymt ljud brukar skrämma kärringarna som går på trottoaren med den wink

183 Inlägg
1 februari 2013
Samma här...

Blapunkt skrev:
Jag har t5 -94 och har orginaldumpen.. har inte träffat på någon annan gatbil som låter så mycke som min när jag skaffade 1,2 bars tryck och do88 luftfilter med större insugsförmåga !!!!! Grymt ljud brukar skrämma kärringarna som går på trottoaren med den wink

Det är inte laddet som dödar.

70 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
Det är inget fel på dumpen som sitter på nu, vill bara ha lite mer dump ljud bara ;-) Ska montera öppet filter på den till sommaren, Jag kan inget om dumpventiler så är det en halvt återcirkulerande dump jag ska ha och den passar bäst till min bil så litar jag på er smile

9 Inlägg
1 februari 2013
Jaa asso jag vet inte hur orginal din bil är men min dumpar högre en dom flästa andra bilar på bara 0,3 bars tryck och vid 1,2 så äre sjukt, första gången jag varvade upp stod jag vid luftfiltret med öppen motorhuv och höll på att skita ner mig tongue

855_T5_94 skrev:
Det är inget fel på dumpen som sitter på nu, vill bara ha lite mer dump ljud bara ;-) Ska montera öppet filter på den till sommaren, Jag kan inget om dumpventiler så är det en halvt återcirkulerande dump jag ska ha och den passar bäst till min bil så litar jag på er smile

904 Inlägg
1 februari 2013
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 … 40010.html sån här kör jag med har gjort i 6 år låter som tusan :-)

AUTOTECH S60 power

70 Inlägg
3 februari 2013
Trådstartare
Blapunkt: Min bil är helt original som det är just nu, visst låter dumpen när man gasar på men mest inne i bilen så det blir ett öppet filter och en ny dump ;D

Blyfot_Racing: Kollade på den så det blir nog en sådan ;D Är det svårt att monter en dump btw? står på sidan att dumpen är till saab bilar, men du har kört med den på din 850 och det funkar bra? smile
Senast redigerat av 855_T5_94 (3 februari 2013)

904 Inlägg
3 februari 2013
Ja det funkar bra  har en sån här http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot … tning.html enkelt som tusan har kopplat in den till trädet bara sen får du lägga i bricker så du inte dumpar på tomgång min när jag inte hade brickor i så sköt den som fan elds lågor om du gjorde rätt :-)

AUTOTECH S60 power

Sök