VolvoCoffe skrev:
DanneSundin skrev:
Tjenixen. Misstänkt för fortkörning. Var på rättegång i Torsdags, ska få besked nu på Torsdag hur det gick.
Åklagaren vädjade (såklart) på vårdslöshet eftersom att jag skulle få "lägre böter än penningböter" men han visste inte om spärrtiden förkortades. (Jag anser att han vill få mig fälld för vårdslöshet eftersom att han då kan hänvisa framtida fall till detta fall. )
Jag är förnärvarande av med kortet i 6 månader. (76 för fort)
Gör det någon skillnad om brottet blir Vårdslöshet eller bara Fortkörning?
Tacksam för svar. Och nej, jag har fått nog av moralkakor behöver enbart svar på topic.
Inte lyckas googla något, utan att det alltid är 6 månader i den hastigheten.
Surt. men du kan ju precis inte göra något åt det iaf. Lite nyfiken får man ju vara. blev du tagen i kontroll eler vid en kamera?
En bil som "Liknade min" (lasraren var 99% säker eftersom att det var en 'ovanlig bil' de hade dock varken rätt regnr eller färg.. de försa sig i rätten osv.. Sånna här fall brukade dömas ut direkt på plats, men får domen efter en vecka. Både jag & min advokat ser detta som ett gott tecken. Min advokat tror att det blir en friande dom. )
körde förbi mätplats, den blev uppmätt till 126km/h bakifrån på en 50 väg. De hann inte stanna denna bilen. Sen såg de en bil (min bil) som lät mycket som kom emot de från en rondell (där då denna bil ska ha vänt..en sträcka på 1km tog typ 10-15 min att vända på.. låter logiskt va?
) då antog de att det var jag. Så blev stoppad framifrån och omhändertagande av körkortet blev ett faktum.
Menmen, de har ändrat i platsprotokoll + hade kommit på en ny historia emellan sig själva på själva rättegången. Båda sa olika saker, hur många bilar som var där osv.. var inte riktigt säkra.. Jag lyckades få båda att försäga sig iallafall.
Så blev tagen i en "laserkontroll" med ett annat fordon som stoppade.
Själv tror jag att samtliga uppgifter är fabricerade eftersom att de i samband med stoppet sa "det är ju inte BARA dig vi vill åt, vi vet att många buskör med sina bilar här.. och det vi vill visa är att det kan få konsekvenser!" samt att de tydligen hade fått in klagomål angående en blå subaru som tydligen lät VÄLDIGT mycket och ska ha stört extremt mycket. Dessutom blev jag rent och skärt förtalad i en rapport upprätad av bägge poliskvinnor. Jag citerar:
" Daniel Sundin är känd som en person som ofta kör fort och kör som ett svin. " Var undertecknad av bägge poliser, när jag frågade om detta papper i rätten blev det "nej, det är inte min källa."
Lite märkligt, men det där är väl bakgrunden bakom allt, om du orkade läsa allt. ^^