tjabba!
tänkte lägga upp en tråd på min 518i, bilen är i princip klar på utsidan men jag kommer lägga upp lite bilder på vad som gjorts sen bilen införskaffades , och kommer även att uppdatera vad som sker nu och vad som kommer.
det är ju då stance och ett bra fitment som hägrar starkt och det jag sträver efter.
kommer även bli ett ljudbygge som inriktar sig på spl och högvolym istället för det som sitter i nu som är intriktat på SQ.
det kommer även bli en 1,8l tvångsmatad m10 som kommer bli fräschare på utsidan o.s.v
och då kommer jag även passa på att gömma lite kablar och liknande i motorutrymet till en viss gräns, och när motorbytet sker kommer det även putsas där under huven.
och som en del vet är det tajt o hålla på med bilar på en studie budget men gör mitt bästa!
bilen införskaffades mitt av sommaren 2010 av mig som då var 15 bast har snart haft bilen i 3 år (i sommar) och snart är körkortet i handen så man får ratta själv i sommar
har även gjort mycket mer än vad som framgår av bild och text! bytt stötar och lackat om dom, bytt fjädrar dämpare, bromsar, tank, lagat rost, nya plåtar, kolfiber emblem, bytt hjullager bak osv
kommer lägga upp lite blandat med bilder från inköpet och fram tills nu i det här första inlägget och sen kommer resten att komma i senare inlägg.
två bilder från inköpet då!
och sen två bilder på hur jag rullade första sesongen.
blev sedan gultonade lysen och lite mer sänka
sprang sedan på en zender frontkjol för 150 spän!!!
och även en pfeba bakkjol och beklädnad till skuffluckan och stora vektygslådan nästan helt komplett inklusive org putsduk
till ett vääldigt bra pris med
bakkjolen var ju något vriden men med lite värme o tvång blev den någorlunda
vinterutsrustad med extraljus och rostad huv ( vill inte slita på org huven!!) även hängt på zendern
sedan blev det även dämpning av framdörrar
början av ljudbygget
slutade så här
blev lite varmare så blev iorninggjorda trösklar och rostlagning av golvet, sedan lite dämp på det
hade lite klickgolv så blev någe av det med
sedan fixades ögonlock och board
helröda bakljus med kolfiber film blev det sen
påbörjat bygge av breddad e34a vinge, får se om de blir denna till våren elr ej!
sprang på en uppsättnig y rondell så blev nytt till slutet av sesonen
och nu står hon på vinterförvaring
så där då var de där klart, nu kommer det bara komma upp sådant som händer allt eftersom
mvh//Henke