3545
Sök

Internet problem??

V.A.G!
199 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
Tjena smile har setat på trådlöst ett tag nu och det har blivit sämre mottagning så jag har dragit en kabel från mitt [modem med inbyggd router och trådlös] på övervåninger ner till en router som jag hade liggandes hemma som också är trådlös men det verkar inte funka så som jag vill. nu är frågan hur ska jag göra för att få det att funka?

tackar för svar i förväg smile

V.a.g!

V.A.G!
199 Inlägg
7 februari 2013
Trådstartare
http://www.ladda-upp.se/files/2013/b41471.png

så har jag kopplad ifall om det är det som inte funkar smile

V.a.g!

360 Inlägg
7 februari 2013
Ta och koppla om kabeln som kommer ifrån router 1 (= den routern internetet kommer in till)  till en LAN-port på router 2 istället för WAN-porten. Logga in på router 2 och stäng av DHCP utdelning, på så vis kommer router 2 fungera som en vanlig swtich i stället för en router smile

V.A.G!
199 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
M1Get skrev:
Ta och koppla om kabeln som kommer ifrån router 1 (= den routern internetet kommer in till)  till en LAN-port på router 2 istället för WAN-porten. Logga in på router 2 och stäng av DHCP utdelning, på så vis kommer router 2 fungera som en vanlig swtich i stället för en router smile

Tack ska jag testa smilesmile

V.a.g!

V.A.G!
199 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
M1Get skrev:

Nu funkar det iallafall! big_smile men när jag ansluter till det så står det Oidentifierat nätverk mad
Senast redigerat av SSC47 (18 februari 2013)

V.a.g!

360 Inlägg
19 februari 2013
Ta och kolla så du inte har ställt in en statisk IP-adress på ditt nätverkskort på datorn, kolla det och ändra till DHCP ifall det inte är i kryssat.

http://windows7themes.net/how-to-enable … ows-7.html

Sök