3153
Sök

Bmw 525 tds -97, vad är felet?! flera olika problem o frågor!! är OTROLIGT tacksam för svar!

Forummoderator
18 011 Inlägg
18 februari 2013
#21
Dåliga glödstift betyder att den är svårstartad när den är kall. (Om den ens går igång) Däremot så påverkar dessa inte start av varm motor. De glöder när de behöver. Är bilen varm kanske inte glödningslampan tänds alls.

Låter som flera redan påpekat att ställverket/pumpen lagt av. Är inte den i toppskick blir ju givetvis bilen svårstartad såväl kall som varm. Ryker/kölar den mycket?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

162 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
#22
Dieselsmurfen skrev:
Dåliga glödstift betyder att den är svårstartad när den är kall. (Om den ens går igång) Däremot så påverkar dessa inte start av varm motor. De glöder när de behöver. Är bilen varm kanske inte glödningslampan tänds alls.

Låter som flera redan påpekat att ställverket/pumpen lagt av. Är inte den i toppskick blir ju givetvis bilen svårstartad såväl kall som varm. Ryker/kölar den mycket?

okej, makes sense!

nej de e ju de den inte gör, inte när jag hade evry modet på heller i princip, definitivt inte som på dom man kan se på youtube, min köölar ganska lite trots max påställd evry mod med andra ord..

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

Forummoderator
18 011 Inlägg
18 februari 2013
#23
940hx35 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Dåliga glödstift betyder att den är svårstartad när den är kall. (Om den ens går igång) Däremot så påverkar dessa inte start av varm motor. De glöder när de behöver. Är bilen varm kanske inte glödningslampan tänds alls.

Låter som flera redan påpekat att ställverket/pumpen lagt av. Är inte den i toppskick blir ju givetvis bilen svårstartad såväl kall som varm. Ryker/kölar den mycket?

okej, makes sense!

nej de e ju de den inte gör, inte när jag hade evry modet på heller i princip, definitivt inte som på dom man kan se på youtube, min köölar ganska lite trots max påställd evry mod med andra ord..

Hm. Med tanke på trycket borde den svärta ner hela trakten. Den får för lite diesel. Om ställverket inte är helt ok kan det ju vara så att den sprutar in diesel redan när kolven är en bra bit upp i cylindern. Då blir det inte bra. "För sen tändning" skulle man kunna säga om en bensinbil.

Det kan vara så att pumpen inte är ställd rätt. Hur man kollar detta vet jag inte på din bil. Men billigare att kolla på verkstad än köpa ny pump. Tro mig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 februari 2013
#24
Jag letade på olika forum och hittade lite olika saker som kanske kan hjälpa dig, allt från folk som monterat dit en backventil för att förhindra att bränslet rinner tillbaka ner i tanken när bilen står vilket gör den svår att starta till de som hällt lite tvåtaktsolja i tanken för att smörja upp ställverket så det fungerar bättre.

Som jag nämnde tidigare har jag inte full koll på vad som är bättre och sämre idéer för en dieselmotor så jag vågar inte lova något, men vill du ha lite att läsa i kväll så ta en titt i den här tråden och se om det finns något du har nytta utav: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=157551

Lycka till! smile
Senast redigerat av Rquired (18 februari 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök