Snikvariant på turbokonvertering:
Svetsa grenrör:
http://www.migweb.co.uk/forums/vauxhall … oject.html ( downpipe till avgassystem är även med )
Kan även finnas färdiga turbogrenrör att köpa, sök lite.
Finns diverse trycktäta slangar att köpa på tuningbutiker om du söker lite, beror på diameter på turbo, IC etc.
Oljetillförsel tar du ett t-kors från oljetrycksgivaren till turbon och från turbon, en retur till oljetråget.
Bränsletillförsel räcker nog med en bränsletrycksregulator om du bara tänkt ladda lite.
Du bör kompsänka motorn, antingen genom att svarva kolvarna eller köra dubbla topplockspackningar är snikversioner. (obs detta vid lågt laddtryck, inget att rekomendera egentligen men somsagt, billig snikversion:P )
En mappning av styrsystem kan vara på sin plats efter en turbokonvertering.
Somsagt är det en väldigt snikik version av turbokonvertering.
Sök runt lite på turbotrimning om vilken turbo du kan ta till motorn etc, finns mycket bara man letar, sen äre ju en idé att ha lite kunskap innan man börjar skruvar.
Är du ute efter mer effekt än en liten påpuffning från en liten turbo så snackar vi:
Bättre vev och stakar samt lågkompskolvar, portning/utbyte av topp, kamaxel byte, större aggregat, IC, updatering av styrsystem, blir många slantar om man ska ha hög effekt.