Men röv vad sent det blev idag!
Mycket gjort, här kommer bilder:
Fick en 009-fördelare av Peter idag, körde hem å skruva ihop den med delar från min som satt på bilen, lite trixande där, sen visade det sig att jag fick flytta kuggdrivhjulet som sitter under fördelarn några hack för att den skulle bli "nollad" ihop med resten på motorn vid TDC.
Fixade det, flytta runt lite tändkablar, och vips så va han igång efter lite "finjustering" av tändgrader (vred på fördelarn undertiden nån körde på starten, tills den starta)
Gött att slippa vaccumklockan på fördelarn.
Nu va det provtur igen, och den gick bättre än sist men det känns som om en cylinder inte vill vara med. Har gnista på alla stift, men kanske stopp i ena förgasarhalvan?
Fick för mig att det måste göra nått åt att det bara är en stol i bilen, så hitta ett fyrkantsprofil järn i en hög under bänken och började kapa upp små bitar som skulle bli ett stolsfäste till rallystolen.
Nu sitter jag ca 15cm från bottenplattan. Och ryggstödet på rallystolen ligger imot baksätet, så där blir det trångt om nån bestämt sig för att åka bakom förarn...
Den ena bilden är när stolen står på bottenplattan, och den andra är när fästet är monterat.
Baksäte och passagerarstolen är monterade nu, vilket jävla Mek det va att montera baksätet och ryggstödet. Undrar om det ens är till min modell...
FanFest missade min bil, jag var visserligen där å drack den goda drycken CaptenMorgan å Cola.
Nu är frågan: kommer min BILFAN att missa BugRun med?
Känns väldigt osäkert att åka ca70mil på "första turen" med bilen när den inte går rent och inga mätare är inkopplade än.
Jag har en kväll till på mig i garaget för att fixa till det sista, sen får vi se hur det går.
Annars tar jag nog hojen till BugRun.
Nån som vet vad det ska bli för väder den helgen....?
Kvar att göra:
#Koppla in div mätare och "on-OFF"-knapp till bensinpumpen.
#Besiktiga
#Montera 17 tummarna, samt få tag på 2st 255:or innan.
#fixa all el till alla lampor, nu lyser det lite här å var....
#ställa in förknasarna, och tomgången
#tvätta och polera, det finns visserligen lite spackel kvar från förra ägarn, och det måste ju slipas ner och lacka över först.
Nått borde jag hinna imon kväll....
Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org