3465
Sök

Almir Bil på Bäckby i Västerås, bra eller dåligt?

1 926 Inlägg
21 februari 2013
Ni är som barn hela högen.

TS: vore jag som du kan du:

1 - ring och prata, verkar de vara något för dig - åk dit.
2 - är intrycket bra där, bilen är fräsch, och har bra förflutet (som du givetvis kollar upp innan du ens ringer) så provkör du eller vad fan du nu vill.
3 - dra en slutsats, åk hem o sov på saken - återkom om det var intressant.

Bolaget har varit registrerat sedan 2006 så det är inget nystartat iaf.
Vill du gräva mer kan du alltid kolla rasit.se

Jag personligen var inne på en firma som ägdes av en nysvensk i somras, vände på klacken direkt. Men bara för det behöver det inte vara samma på denna firma.

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 februari 2013
Severin skrev:
trippelturbo skrev:
Haha, Severin, jag är också invandrare!

Känns inge bra..

Ja asså eftersom vi inte är några pålitliga försäljare, vad ska vi ta oss till ?
Såna som Legosoldaten har ju noll tillit för oss.. Hur bär vi oss åt ?
Jag menar vi föddes med skiten i blodet "vi lurar" folk bara utav ren natur.

När man köper bil försöker varenda jävel, svart som vit som brun eller gul lura en så jävla mycket de bara kan. Punkt. Frågan är inte om man blir lurad utan hur mycket tongue

Nej, men i just bilaffärer försöker ju många sälja skit de utger för att vara guld oavsett kultur eller pigmentering. Jag skulle dock aldrig köpa en bil av eller sälja en bil till en zigenare, och det står jag för, ring DO och upprätta en stämning på mig om ni vill.
Senast redigerat av Andromeda (21 februari 2013)

Koopfan
77 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Kan nån moderator rensa upp all OT här kanske? tongue

Bilen gäller en C3 TDI dom har inne på blocket

-Tiguan R-line -19

2 Inlägg
18 mars 2013
Jag tänkte svara på den ursrungliga frågan som Koopfan hade från början i denna tråd: "Almir Bil, bra eller dåligt?"
Det har ju liksom "ballat" ur lite och ämnet har blivit något annat.
Jag har en svenskfödd manlig kompis som har stor erfarenhet/kunnande om bilar och han köpte en Volvo hos Almir Bil för några år sedan och han var nöjd med affären och bilen. Själv har jag nu köpt en Ford Focus 2007 hos Almir och än så länge har jag inget negativt att säga om den affären. Är helnöjd med bilen och hoppas fortsätta vara det. Jag fick bra bemötande och jag är nöjd med vår gemensamma överenskommelse.

Med vänliga hälsningar till er alla från en svenskfödd blandras (svensk/dansk)

144 Inlägg
18 mars 2013
vargkvinna skrev:
Jag tänkte svara på den ursrungliga frågan som Koopfan hade från början i denna tråd: "Almir Bil, bra eller dåligt?"
Jag har en svenskfödd manlig kompis som har stor erfarenhet/kunnande om bilar och han köpte en Volvo hos Almir Bil för några år sedan och han var nöjd med affären och bilen. Själv har jag nu köpt en Ford Focus 2007 hos Almir och än så länge har jag inget negativt att säga om den affären. Är helnöjd med bilen och hoppas fortsätta vara det. Jag fick bra bemötande och jag är nöjd med vår gemensamma överenskommelse.

Hej hej Almir

685 Inlägg
19 mars 2013
werik skrev:
vargkvinna skrev:

Hej hej Almir

Precis min tanke:D

No turbo shit - just real power!

2 751 Inlägg
19 mars 2013
haha jag är själv invandrare, och tyvärr har Legosoldaten ganska så rätt, finns sjukt många som försöker lura en, jag drar mig fan också från att sälja/köpa saker av invandrare på blocket. Tyvärr. Kanske låter sjukt, men så är det tyvärr. O andra sidan är alla inte sådana men men.

Who Djaa bless no man curse

1 624 Inlägg
19 mars 2013
werik skrev:
vargkvinna skrev:

Hej hej Almir

+1

4 670 Inlägg
19 mars 2013
careau skrev:
werik skrev:
vargkvinna skrev:

Hej hej Almir

+1

lollollol

7 120 Inlägg
19 mars 2013
DasAuto skrev:
haha jag är själv invandrare, och tyvärr har Legosoldaten ganska så rätt, finns sjukt många som försöker lura en, jag drar mig fan också från att sälja/köpa saker av invandrare på blocket. Tyvärr. Kanske låter sjukt, men så är det tyvärr. O andra sidan är alla inte sådana men men.

Sluta prata om invandrare som homogen grupp, blir så fel på alla sätt och vis.

1 365 Inlägg
19 mars 2013
Fast den stora frågan kanske är om en C3 någonsin kan vara en bra bil oavsett vem man än köper den av? Citroén är ju inte kända för att vara guds gåva till mänskligheten vad gäller tillförlitlighet så om stackars Almir säljer en bil med 17 fel så är det antagligen helt normalt.....

Varför riskera att sälja franska bilar som bilhandlare, det måste vara helt livsfarligt för ryktet....

koopfan skrev:
Kan nån moderator rensa upp all OT här kanske? tongue

Bilen gäller en C3 TDI dom har inne på blocket

2 Inlägg
19 mars 2013
Herregud att ni orkar!

Går bra att ringa mig o få bekräftat att jag är Lena och INTE Almir och ej heller hans dotter eller någon annan som ni misstänker. Jag trodde faktiskt att det bara var kärringar som höll på med osannt skvaller och "skitsnack" om människor. Men ni har bekräftat unantaget: Killar/män är nog värre än kvinnor. (oavsett födelseland)

Hälsningar Lena tel 021-144074.
Punkt och slut för mig. Anledningen till att jag skrev i denna tråd var att jag ville hjälpa Koopfan och inte att bli misstänkliggjord så detta var min sista mening i denna tråd.

Avstängd
10 388 Inlägg
19 mars 2013
vargkvinna skrev:
Herregud att ni orkar!

Går bra att ringa mig o få bekräftat att jag är Lena och INTE Almir och ej heller hans dotter eller någon annan som ni misstänker. Jag trodde faktiskt att det bara var kärringar som höll på med osannt skvaller och "skitsnack" om människor. Men ni har bekräftat unantaget: Killar/män är nog värre än kvinnor. (oavsett födelseland)

Punkt och slut för mig. Anledningen till att jag skrev i denna tråd var att jag ville hjälpa Koopfan och inte att bli misstänkliggjord så detta var min sista mening i denna tråd.

För det verkat fullt troligt, att någon helt random människa reggar sig på gorg, inte för att ställa en fråga om en bil, utan för att försvara en bilhandlare. Omöjligt? Nejdå. Troligt? Mnjae

F.ö. är det inte att bekräfta ett undantag genom att generalisera att "killar/män nog är värre än kvinnor" (finns f.ö. enormt mycket forskning som bekräftar att kvinnor "skvallrar" mer än män).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 624 Inlägg
19 mars 2013
vargkvinna skrev:
Herregud att ni orkar!

vadå, är du almirs fru?

Evildan
19 mars 2013
Jag är inte släkt med Almir eller har ngt med firman att göra, men tycker ändå att bilen ser vettig ut.
Peugeot 206 är en i europa erkänt bra och populär småbil, C3 är samma bil tekniskt.

Firman verkar vara beständig då den funnits ett tag, givetvis finns det missnöjda kunder som spyr sin galla på diverse internetsidor, men missnöjda kunder har alla bilfirmor och givetvis kan det uppstå fler tvister när man handlar enbart med begagnade bilar då dessa naturligtvis kan ha fler medföljande defekter som en handlare givetvis inte kan veta om
(handlare kör inte runt var objekt i två/tre dagar för att konditionstesta det, då hade bilen behövt kosta betydlgt mer för att få igen den tiden)
och som senare uppstår när den nya ägaren kört en sträcka.

Lycka till, jag tror du blir nöjd med en C3, kul liten "retrobil" med luftig känsla.

Sök