Värst vad folket var anti mot volvo
Nu har jag inte läst alla kommentarer så kom inte och säg "vi har redan sagt nej till det", jag säger min åsikt sen är det gjort
Min första bil som jag köpte var en volvo s70 tdi (finns bilder på min sida), och fybubblan vad jag älskade den bilen
Tror aldrig jag att jag ångrat något så mycket att jag bytte bort den. Det fanns bara en ENDA sak som var negativ med den och det var skatten, ca 5800 per år.
Jag svär, en dag då jag har möjlighet, då ska jag köpa tillbaka den!
Du kanske inte tycker att det kommer vara någon rolig bil, just för det med fwd. Och det fanns ingen möjlighet i hela världen att jag skulle köra en bil med fwd, men nu är det inget problem
Istället hade den komfort, helt okej ljud... Blev även en hel del blickar, även med grabbarna som har körkort och det var inte bara en som ville köra. Även min mor, vi skulle korsa en grusplan med den och då sa han "lek inte eller fjant något", hon trodde den var rwd, hon förstod inte det heller att jag köpt en bil med fwd då han visste att jag var rätt så mycket inne på rwd, men fwd blev det och det är det fortfarande.
Förbrukningen var inte heller att skämmas åt, ca 0,5L/milen i 90km/h vilket är riktigt bra enligt mig då det var fyra fälgar lastade, lite annat krims krams samt att vi var 3 pers med en hel del fika
Så det är ingen risk att du behöver grina då du gasar på lite
Fwd är inte så tokig som det verkar, har faktiskt inte brytt mig i det en enda gång, nu då det var vintertid så var det lite sådär men då ställde jag in den då jag ville ha den vinterförvarad. Har bestämt mig för att köpa en "slit och släng" bil sedan, det är ju bäst så. Tänk om du kanar ner i diket med dina fina flashiga bil under vintern, hur glad blir man då?
För mig blir det fwd under sommaren och rwd vintertid, känns bäst så
S70 är värda att titta på, även 850 (sjukt mycket billigare än s/v/c70). Komfort är synonymen för dom modellerna enligt mig
Lycka till med bilhandlandet!