Dags för en liten uppdatering då!
Har stått ganska still på senaste tiden, våren börjar dock närma sig och nu pratas det mer o mer om att folk ska lämna in sina bilar, så mer bilder kommer att komma
Jag har spenderat långfredagen i garaget jag, gjorde en liten motortvätt på min Audi, inget fancy direkt men bjuder på en bild iallafall
Till tvätten använde jag Pingens degreaser Pro och autoclean , duschade på rätt ordentligt överallt o lät de lösa upp lite. Borstade lös allt smuts med en pensel, och en större borste.
Bara att spola av, torka torrt och slutligen sprayade jag alla plastdetaljer med Vinyl protector & Restorer från Articlean/pingens. Jobbade in medlet med en svamp och lät de stå och dra några minuter för att sedan torka bort överflödet med en mikrofiberduk. Det var första gången jag använde det vinylmedlet men jag gillar det! Gav ordentlig lyster tillbaka till all plast
motortvätt by
djclabbe, on Flickr
Sen har den gamla Saab 9-3an kommit in i bilden igen, samma bil som högst upp i tråden
Har plockat loss hans dimljus som är minst sagt blästrade! Har precis fått hem min tryckluftsdrivna polermaskin ihop med lite våtslippapper och trissor från pingens så jag tänkte att det är väl bara o prova, se om de går o göra nå underverk
Jag använde papprena 320, 800, 1500 och 3000. Jag var nog lite feg i början med grövsta pappret och tyckte inte jag fick bort alla stenskott riktigt så fick lägga lite mer jobb på det.
Efter att ha slipat alla steg gick jag över på och polera upp lystern igen! Optipad trissa med Menzernas FG500 medel fick nöta på en bra stund, avslutade med gul skumgummitrissa och Menzerna SF4000 och tyckte resultatet blev helt ok! Nästa lykta kommer nog fixas under helgen, nu vet jag hur man gör så den kommer jag köra på hårdare på och resultatet blir som nyskick
glaspolering by
djclabbe, on Flickr
Jag är dessvärre inte i närheten lika bra på att fotografera som jag är på att rekonda
Så försöker ta lite bättre bilder på sikt