Hej!
Ikväll så var jag och tjejen till dalens sjukhus i enskede och hälsade på hennes pappa som ligger där, och under tiden som vi var där inne så har någon vart inne i min bil, och jag fattar inte ingenting.
Dom hade rensat mittfacket och handskfacket. Fronten till stereon hade dom letat fram och den låg på passagerarstolen, stereon satt kvar fast den satt löst så de hade kunnat ta den helt utan verktyg, det tycker jag är konstigt. Däremot snodde dom 2 USB minnen som låg i samma fack.
Ur handskfacket snodde dom pärmen med instruktionsbok och gamla kvitton/besiktningspapper, en biltema ficklampa och en asgammal kartbok, men dom lämnade den kompletta biltema bitsmejselsatsen jag hade där. Vidare hade jag 2 nyckelknippor i bilen som också saknas.
I bilen hittade jag en kopierad bilnyckel, typ en sån man gör hos skomakaren. Den fungerade dock inte i någon av dörrarna, samma typ dock. Det fanns INGA spår av inbrott på dörrar/lås. Inte ens smutsen på rutorna var nåt märke i. Så jag antar att dom haft flera nyckelkopior och en som passade? Men vem fan går runt med en massa kopior på gamla audinycklar, och varför? Å varför snor man gamla papper men lämnar stereon? Billig stereo men ändå, det är ju sjukt.
Jag fattar inte, det är ju ingen dyr eller exklusiv bil. Bra flyktfordon om man ska göra nå bus iofs med turbo och fyrhjulsdrift men knappast diskret då den låter som fan.
Nån som hört någe liknande eller så?
Mvh John
Friskt humör, sjuk humor.