3422
Sök

Någon som vet hur man kan göra stänkskydd till saab 9000?

351 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
som sagt nu skall A50 skjolarna på,men att minska risken för lacksläpp ifram så vill jag nog sätta på stänkskydd.Men är de någon som tips på hur man får tag i matrial eller en annan bilmodell som passar rakt på 9000 som man kan plocka på skroten?

Dansken

5 119 Inlägg
6 mars 2013
om du inte hittar några så finns det genomskinlig plast att köpa och sätta på där det finns risk för stenskott smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

351 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Okej =)de har ja ju inte tänkt på!.De kan man ju göra,men ja vill slippa att ha fullt med lera på rutorna samt lera på sidorna.Men tanken var god=).

Dansken

Mr TX
976 Inlägg
6 mars 2013
Sätt på Saab Original istället wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-7e48f08326cadf9fcfee0de982078909.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-f38b7c32873a4224f235f42cd490854a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150785/150785-73100d2afc99a0e80ab5eeb17117072b.jpg
Håller dock inte bilen helt ren, men snygga e de cool

MVH
William

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

351 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Tack för bilderna=),snygg förresten måste ja tilllägga=).okej men vad ligger dom på i pris om du vet alltså?.för ja vill ha stänkskydd men allt handlar om priset eller om man kan göra själv förstås=)

Dansken

Mr TX
976 Inlägg
6 mars 2013
Jensen80 skrev:
Tack för bilderna=),snygg förresten måste ja tilllägga=).okej men vad ligger dom på i pris om du vet alltså?.för ja vill ha stänkskydd men allt handlar om priset eller om man kan göra själv förstås=)

No problem! Tackar wink Jag har ingen aning tyvärr, satt monterade när jag köpte bilen, nypris låg väl på över 800kr/par tror jag och jag vet inte om de finns att få tag i längre, så det är bara att leta på skrotar/blocket/tradera/ebay smile

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

351 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
No problemas=) okej dyrt för ett par stänkskydd,men om du parkerar bredvid mig någon gång så lånar ja dom bara hehehe:P,Men ja ska nog kolla på skrotarna här omkring=)

Dansken

773 Inlägg
6 mars 2013
en annan bonna lösning är ju att ta dina gummimattor i bilen skär till dem lite snyggt och skruva dit dem i dem 3 hålen där är, eller också köp subarus stänkskydd så kan du få feta färger garanterat enda i Sverige som gjort så iaf:D lite idèr där:P

5 686 Inlägg
6 mars 2013
silversnurran skrev:
en annan bonna lösning är ju att ta dina gummimattor i bilen skär till dem lite snyggt och skruva dit dem i dem 3 hålen där är, eller också köp subarus stänkskydd så kan du få feta färger garanterat enda i Sverige som gjort så iaf:D lite idèr där:P

En annan bonna-lösning är att köpa tunna skärbrädor från IKEA eller Biltema som man sedan kapar till och skruvar fast på bilen.
Finns i lite olika färger, IKEA har röda och gröna och Biltema har blåa, gröna och svarta.

773 Inlägg
6 mars 2013
simlar skrev:
silversnurran skrev:

En annan bonna-lösning är att köpa tunna skärbrädor från IKEA eller Biltema som man sedan kapar till och skruvar fast på bilen.
Finns i lite olika färger, IKEA har röda och gröna och Biltema har blåa, gröna och svarta.

märks du tog dig av det måste säga verkligen moget beteende smile du gjorde i alla fall min dag med din 5 års komentering tack för ett magknips skratt tongue

Large Cap
1 816 Inlägg
6 mars 2013
silversnurran skrev:
simlar skrev:
silversnurran skrev:

märks du tog dig av det måste säga verkligen moget beteende smile du gjorde i alla fall min dag med din 5 års komentering tack för ett magknips skratt tongue

Vet många som använder IKEA:s skärbrädor "Drälla" till stänkskydd...
( http://www.ikea.com/se/sv/catalog/produ … r%C3%A4lla )

5 686 Inlägg
6 mars 2013
silversnurran skrev:
simlar skrev:
silversnurran skrev:

Eh va?
Det är ganska många som kör med sådana "stänkskydd". Kostar ju under 80kr för 4st och går fort att skära till, är man ute efter så billigt som möjligt så är det svårt att komma billigare än så wink

274 Inlägg
6 mars 2013
Vet du vad, ta plast skärbrädor från ICA, de va en här på garaget som gjorde det på sin SAAB 9000 fast i röda då. Men du vill nog inte ha det. smile Kolla på tradera/blocket/ebay/skroten men tvekar aldrig eller fördröj tiden om du hittar slå till direkt om något dyker upp.

I'm with you till the end of the line

773 Inlägg
6 mars 2013
simlar skrev:
silversnurran skrev:
simlar skrev:

Eh va?
Det är ganska många som kör med sådana "stänkskydd". Kostar ju under 80kr för 4st och går fort att skära till, är man ute efter så billigt som möjligt så är det svårt att komma billigare än så wink

sorry där för mitt påhopp, trodde du var sarkastisk till mitt inlägg:S antar trötthet gör sitt med hjärnan:D

5 686 Inlägg
6 mars 2013
silversnurran skrev:
simlar skrev:
silversnurran skrev:

Eh va?

sorry där för mitt påhopp, trodde du var sarkastisk till mitt inlägg:S antar trötthet gör sitt med hjärnan:D

Ok, ja brukar vara lätt att missförstå saker när man inte är klar i skallen wink

351 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Tack för tipset=),de där med skärbrädor skall ja titta på idag på biltema billigt,udda, de är min grej:P

Dansken

274 Inlägg
7 mars 2013
Jensen80 skrev:
Tack för tipset=),de där med skärbrädor skall ja titta på idag på biltema billigt,udda, de är min grej:P

Varsågod, ja de rätt ovanligt att man ha skräbrädor.

351 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Sådär va på biltema igår och handla "skärbrädor" som stänkskydd,52kr för 4st billigt!!! .Så jag valde Limegröna skärbrädor passa bättre in då på dekalerna som sitter på i samma färg=)

Dansken

274 Inlägg
8 mars 2013
Jensen80 skrev:
Sådär va på biltema igår och handla "skärbrädor" som stänkskydd,52kr för 4st billigt!!! .Så jag valde Limegröna skärbrädor passa bättre in då på dekalerna som sitter på i samma färg=)

Haha okej gött ja billigt o bra, kommer nog blir snyggt men dock lite ovanligt inte så många som ha. smile

Sök