2885
Sök

Amatör vill ta häftiga kort.

52 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Tjenare

När man sitter och bläddrar runt och spanar på allas fina bilar så dyker det upp rätt ofta i era album fotografier som är otroligt snygga och proffsiga.

Har någon lite tips kanske på något program eller nåt på hur man kan få till lite snyggare och ögonfallande kort på sin bil utan att anlita någon proffs fotograf?

Mvh

1 230 Inlägg
6 mars 2013
855RR skrev:
Tjenare

När man sitter och bläddrar runt och spanar på allas fina bilar så dyker det upp rätt ofta i era album fotografier som är otroligt snygga och proffsiga.

Har någon lite tips kanske på något program eller nåt på hur man kan få till lite snyggare och ögonfallande kort på sin bil utan att anlita någon proffs fotograf?

Mvh

det är bara du ändrar ljusstyrka, kontrast osv smile testa dig fram! photoshop är ett bra program smile

52 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Okej

Då gäller det väl att hitta ett fungerande att ladda ner någonstans. Så får jag prova det.
Bra tips!

tack

Mvh

7 Inlägg
6 mars 2013
Tjena såg din tråd och kan tipsa om denna sidan http://www.picmonkey.com/ riktigt bra! inte lika mkt som photoshop men den är så mycket lättare att använda så det är alltid kul att redigera bilder där!

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater 

gjorde om den bilden där bilen var helt silverfärgad innan!

soo have fun smile

MVH TIM

349 Inlägg
6 mars 2013
http://pixlr.com/

också grym sida att redigera bilder på, amatör mässigt smile

Finns tre olika varianter. Använder mig utav Express, tycker det fungerar skit bra!

Rekomenderas och du behöver inte ladda ner något smile

126 Inlägg
6 mars 2013
Fasen det här hade ju jag också användning för, man tackar smile

1 224 Inlägg
6 mars 2013
Tack! Börjat leka lite med PicMonkey!
Hur gör ni för att sudda bort registreringsskylten i programmet?

i-vtec Do you?

52 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Riktigt nice detta! Tackar grabbar! Bara att börja fota och fixa å trixa då wink

Mvh

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 mars 2013
I grund och botten handlar det om att ta en bra bild från början.
Rekommenderar dig att läsa de två klistrade trådarna som ligger här i Film & Foto-delen om hur man hanterar sin kamera för att ta bättre bilder och kan lära sig mer om tekniken osv:

Jills fotoskola: (Bilder&Text) Din systemkamera - Lär dig hantera den rätt.
Ellens fotoskola (bättre bilder, teknik och kameraval) -MÅNGA BRA TIPS ÄVEN FRÅN ANDRA! big_smile

Sedan passar jag på att flytta din tråd till Offtopic istället där den passar bättre in som teknikfråga.

Lycka till!

Mvh mod

52 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Tja

Fick tipps om ett program som var grattis som heter Gimp och det verkar vara ett kanon program.

Norde: Hej och tack för tippsen.
Sorry om jag la det i fel forum trodde det var rätt.

Mvh

855RR skrev:
Fick tipps om ett program som var grattis som heter Gimp och det verkar vara ett kanon program.

Det är de också! smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

8 883 Inlägg
6 mars 2013
Håller med Norde, försök att ta bra bilder från början.
Jag fotar mycket (inte bara bilar) och då uteslutande i JPG och redigerar aldrig mina bilder mer än reggnummer.

Vad som är rätt är upp till fotografen men just jag kör bilderna direkt ur kameran

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

1 224 Inlägg
6 mars 2013
Hamilton skrev:
Jag fotar mycket (inte bara bilar) och då uteslutande i JPG och redigerar aldrig mina bilder mer än reggnummer.

Vad som är rätt är upp till fotografen men just jag kör bilderna direkt ur kameran

Mvh
Hamilton

Kan någon ge ett tips till hur man tar bort regnr på ett bra sätt?

i-vtec Do you?

52 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
Absolut Hamilton!

Ska "öva" för att få till det där perfekta korten direkt.

Tack

Mvh

Lowpass skrev:

i vad för program?

zooma in och smeta runt
kladda på med vit färg

själv har jag en annan kombination än i verkligheten, ser ut som det borde men om någon börjar slå på mitt reg.nr kommer de ingen vart smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

349 Inlägg
6 mars 2013
Lowpass skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Jag går bara in i paint, zoomar in och suddar ut och sedan färglägger svart. Smidigt och busenkelt

7 Inlägg
6 mars 2013
finns program som tar bort det man gör på paint därför gör du det först och sedan redigerar bilderna!!

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
6 mars 2013
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Att framkalla RAW-bilder innebär motsvarande mörkrumsframkallning. Är det fel enligt ditt synsätt (även om du antyder att det kan vara rätt enligt andra fotografer)?

/Mattias

8 883 Inlägg
6 mars 2013
matteeee skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Att framkalla RAW-bilder innebär motsvarande mörkrumsframkallning. Är det fel enligt ditt synsätt (även om du antyder att det kan vara rätt enligt andra fotografer)?

Absolut inget fel i att fota i RAW tror merparten fotar i just RAW, men det passar inte mig helt enkelt då slutresultatet för det mesta blir det samma som i JPG och då jag fotar med Nikon D800 så blir RAW-bilderna kopiöst stora.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

52 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Härligt med alla tipps som ni kommit med.

Tack så hemsk mycket grabbar! Härligt att kunnat hjälpas på detta sättet.

Ska bli kul och fixa å trixa i helgen. Hoppas på strålande sol.

HA d gott!

Sök