Letat efter original grill och stötfångare fram å bak sen jag köpte bilen iprincip utan större framgång... Så tänkte fixa till de customiserade stötfångarna som sitter på bilen då de har diverse bulthål som inte används och ett mindre bra spackeljobb. Flytta ner regplåten fram och bak, även flytta ner reflexerna till bakstöten.
Satt ett icke godkänt drag på bilen som fick smaka på kapen, därav det stora glappet i mitten... Lagt igen alla onödiga hål, glasfiberspacklat, slipat sen ännu mer glasfiberspackel. Ut å slipa imorn sen lägga på finspackel, svetsa dit fästena till reflexerna, regplåt och regplåtsbelysning sen får det väl bli en till nyans av röd på bilen tills vidare
Stötfångare, grill mm fram ska lämnas in till polarens företag imorn på blästring.
Minidioderna som satt i stötfångarn försvann fort, ska lägga igen de hålen med plåt. Sen blir det väl lika mycket spackel på stötfångaren fram som det blev bak då det är är två delar som har svetsats ihop till en... men men ska nog bli bra!
Inte jätteförtjust i cheva grillen som satt på, så blir nog "grilllöst" i år tills jag fått tag på en originalgrill. Eventuellt (beroende på tid/ork) så blir det till å göra någon annan customgrill.
Iaf så ska det lackas mattsvart runt kylet osv, möjligtvis ett tunt lager även på kylet för djupets skull.
Stötfångare och grill fram kommer lackas om i någon silverfärg (omkromning = för mycke cash & krom på burk? nä skulle inte tro det...) kanske en något mörkare silverfärg? Får se vad jag får tag på
Å nej hela bilen är inte skev å hängig... Stötfångare å grilldelar mm hänger på provisoriskt för å en hum av hur det kommer se ut utan grill. Påminer lite om en olds ändå utan grill...