Hallå! Tänkte lägga upp en liten projekt-tråd om min
Volvo V60 t4 R-Design som jag precis köpt.
Grunden till varför jag köpte just denna bil är för att jag total-fastnade för just en röd V60 R-design för typ 3 år sedan när den första reklamen för v60 kom ut på tvn. Var och provkörde några stycken demobilar på firmor här i närheten förra året men tyckte att prislappen var lite för hög för att det skulle kunna bli verklighet..
Sen en dag kom det ut en annons hos en bilfirma i stockholm som hade prissänkt just en röd v60 r-design till vad jag vill kalla ett kanonpris! Snabbt som bara denn kastade jag mig på telefonen och ringde till försäljaren. Fick ett inbytespris på min förra Volvo c30 t5 som faktiskt var precis det "sistapris" jag tänkt sälja min bil för, så då kändes det som att det var bara att klippa till
Så här står jag nu med en röd v60 i totalt nyskick, 2200mil hade den gått när jag köpte den, finns inte ens en prick på den
Trodde den skulle vara rätt slö i jämnförelse med min tidigare t5a men sån stor skillnad är det faktiskt inte
Detta är tänkt som ett långtids projekt, då vi till sommaren även ska börja renovera kåken.. Men det jag har kommit på att jag vill göra hittills är:
Önskelista:[X] Tona Bakrutorna
[X] Lacka grillen svart med plastidip (har hemma)
[/] Rökfärgad strålkastarfilm på strålkastarna (har hemma)
[X] Rökfärgad strålkastarfilm på varselljusen
[X] Rökfärgad strålkastarfilm på backljusen
[X] Rökfärgad strålkastarfilm på backspegelblinkersarna
[X] 20" LND EXILE (2 nya däck behövs + balansering)
[ ] Coilovers alt. sänkfjädrar bara (tips om vart man kan hitta mottages gärna!!!)
[X] Nya skylthållare
[ ] Ev. Vindavvisare
[ ] Led-ljus till nummerplåten
[ ] BSR Halvsystem
[ ] BSR PPC Tuning
[/] lite Kolfiberdetaljer (har folie hemma)
[ ] Diskreta Garaget.org/davv3 dekaler + MÄKI-MEET dekaler på sidobakrutorna
[X] Vaxning
[ ] - Ej påbörjat
[/] - Beställt/Har hemma/Håller på med
[X] - Klart!
Kommer säkert fler grejjer så småningom
Såhär såg en av annonsbilderna ut:
Utanför bilfirman, v60in och min gamla C30 t5 som jag bytte in;
Tips och förslag på vad som kan göras på bilen tas gärna emot
MVH Davv3