hangman skrev:
en 320 automat är inte dyra, och dom är inte (oftast) inte sönderkörda som nästan alla 325 manuell är, alla bussningar slut, kolvringar, tätningar m.m, 325 är en lekbil och används till det.
320 är rätt slöa emot en 325, en går bra om man har avgas och filter, en 740 har inte en suck om det inte är en turbo så att säga.
dom är törstiga och åka i, och om du ska ha bilen i ditt namn är försäkkringen över 10 k per år, ställer du den på dina föräldrar, se till att du bor hemma annars gäller inte försäkringen och du blir helt utan ersättning om något händer.
Bmw 320 (m50b20) motorn kan du slänga på lite e85, m5 spridare och en turbo och få 350 hållbara hk.
En topplockspackning kan innebära mycket mer pill och plock än bara byta packningen, ofta har det tagit stryk så blocket och toppen har slagit sig, och måste planas, sen kan den ju va skit i vevlager, m.m så nej köp en som går bra och inte luktar olja är viktigt annars blir det snabbt dyrt.
Kopplingarna är inte as dyra och byta om du har nån polare, men det är lite pill med slavcylindrarna m.m kostar rätt mycket i slutänden.
Finns många för och nackdelar.
Tycker helt klart du ska ha en e36 coupé och M styla den cleant som första bil, inget satsa på saab eller volvo det är inget snyggt tufft eller bra.
kolla gärna alla mina bmw, har inte alla uppe men kan typ allt om e36, hade en av sveriges finaste 320 automat sålde den för 48 tusen så du kan ju gissa hur fin den var