3465
Sök

Trasig växellådan?? Bmw e46 HJÄLP!!

11 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Hej,
Igår när jag körde på 3:an helt normalt sen ville växla till 4:an så gick det inte, det blev nåt fel och växellådan är lös och mjuk nu, det går inte o lägga det på nån växel, när jag rör på spaken o försöker lägga den på växel så här jag att det är nåt som rör sig men när jag lägger i växel så är det som inget har hänt??

Vad kan det vara för fel??
Kan det vara att lådan skärt sig eller nåt som hoppat ur och inte sitter på plats??

2 845 Inlägg
14 mars 2013
Mx1200 skrev:
Hej,
Igår när jag körde på 3:an helt normalt sen ville växla till 4:an så gick det inte, det blev nåt fel och växellådan är lös och mjuk nu, det går inte o lägga det på nån växel, när jag rör på spaken o försöker lägga den på växel så här jag att det är nåt som rör sig men när jag lägger i växel så är det som inget har hänt??

Vad kan det vara för fel??
Kan det vara att lådan skärt sig eller nåt som hoppat ur och inte sitter på plats??

Om lådan skärt sig och den blöder så prova med plåster eller första förband lol nä. jag skämtar, kunde inte hålla mig.

Men allvarligt, Det låter nästan som växellänkaget ramlat isär på nåt ställe, kryp under och titta så ser du säkert var det är löst.

11 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Hur vet man att växellänkaget har ramlat och vart ser man det??

2 845 Inlägg
14 mars 2013
Under bilen, där växelspaken går ner sitter det "stänger" fram till växellådan, ha gärna nån som rör växelspaken då du är under och kolllar så ser du lättare var det hoppat isär, annars så är det bara att följa stängerna och se var de ramlat isär.

11 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
kan man verkligen se vart spaken går ner eller är det trångt??

Sök