3038
Sök

Köpråd till okunnig förstabilsköpare

169 Inlägg
19 mars 2013
#121
Han skrev väl inte 1000 kr utan "nån tusenlapp" vilket antagligen är runt 3-4.

170 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#122
avse skrev:
Han skrev väl inte 1000 kr utan "nån tusenlapp" vilket antagligen är runt 3-4.

Nån tusenlapp för mig är runt tusenlappen och upp till 2000kr. Annars är det "ett par" eller "några" vilket kan betyda i stort sett vad som helst. Han höll med mig om att det var mycket billigt med någon tusenlapp...

1 365 Inlägg
20 mars 2013
#123
Troligtvis ett försäljningsargument för att få dit dig. Sedan försöker han troligen kränga på dig bilen med övertygelsen om att ett kamremsbyte inte behövs. Bilförsäljare gör sällan en insats på bilar under 40 000 utan försöker bara kränga iväg grejerna. Det är ivarjefall min uppfattning.




LottaFred skrev:
avse skrev:
Han skrev väl inte 1000 kr utan "nån tusenlapp" vilket antagligen är runt 3-4.

Nån tusenlapp för mig är runt tusenlappen och upp till 2000kr. Annars är det "ett par" eller "några" vilket kan betyda i stort sett vad som helst. Han höll med mig om att det var mycket billigt med någon tusenlapp...


170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#124
Richtenb skrev:
Troligtvis ett försäljningsargument för att få dit dig. Sedan försöker han troligen kränga på dig bilen med övertygelsen om att ett kamremsbyte inte behövs. Bilförsäljare gör sällan en insats på bilar under 40 000 utan försöker bara kränga iväg grejerna. Det är ivarjefall min uppfattning.




LottaFred skrev:
avse skrev:
Han skrev väl inte 1000 kr utan "nån tusenlapp" vilket antagligen är runt 3-4.

Nån tusenlapp för mig är runt tusenlappen och upp till 2000kr. Annars är det "ett par" eller "några" vilket kan betyda i stort sett vad som helst. Han höll med mig om att det var mycket billigt med någon tusenlapp...


Så tänker jag också att det är, i den här prisklassen är det nog bättre att köpa av privatperson, om man kan hitta någon ärlig!

1 365 Inlägg
20 mars 2013
#125
DÅ tänker du nog helt rätt. Bilhandlare har ju oftast fått dessa bilar som inbyte eller köpt för 3-4000 så det är nog sällsynt att de håller samma klass som en privatsåld bil för 10-11 000.
Så tänker ivarjefall jag

Så tänker jag också att det är, i den här prisklassen är det nog bättre att köpa av privatperson, om man kan hitta någon ärlig!


170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#126
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 mars 2013
#127
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#128
Dieselsmurfen skrev:
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Ringt och kollat, den finns kvar. Ska försöka få till en koll imorgon. De stänger nu så ingen annan lär väl hinna före...

* Voff voff *
10 597 Inlägg
20 mars 2013
#129
Dieselsmurfen skrev:
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Troligen är den billig för att den verkar sakna AC och det faktum att A-klass har ett dåligt rykte. Jag hävdar dock att det är riktigt trevliga små bilar om man vågar ge dom en chans. Ett riktigt vettigt alternativ till Golf t.ex. Jag jobbade för 12-13 år sedan på en biluthyrning som hade dessa istället för Golf och dom skötte sig riktigt bra. Enda incidenten jag minns var att lilla rutan bakom bakdörren flög bort på en bil när en kund öppnade sidorutan på motorvägen...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 mars 2013
#130
Brådhis skrev:
Dieselsmurfen skrev:
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Troligen är den billig för att den verkar sakna AC och det faktum att A-klass har ett dåligt rykte. Jag hävdar dock att det är riktigt trevliga små bilar om man vågar ge dom en chans. Ett riktigt vettigt alternativ till Golf t.ex. Jag jobbade för 12-13 år sedan på en biluthyrning som hade dessa istället för Golf och dom skötte sig riktigt bra. Enda incidenten jag minns var att lilla rutan bakom bakdörren flög bort på en bil när en kund öppnade sidorutan på motorvägen...

//Brådhis

Jag pendlade en sommar med en A160 (Lite större maskin) 16 mil om dagen. Inga problem. Hade den haft automatlåda hade den nog varit kvar längre. Tyckte om den annars. Man sitter högt dessutom. Bilen känns större än vad den är.

AC finns inte. Ringt och pratat med handlaren. Det låter MYCKET bra. Sommardäck är ok minst en säsong till. Allt ska fungera. Ringer TS (Trådskaparen) till firman imorgon när de öppnar klockan 1000 och säger att hon vill komma inom en timme så är det ok för dom. De har tydligen haft rätt mycket folk som ringt på den (Vilket jag inte tvivlar på en sekund) Väntar TS eller inte kan är nog bilen såld till lunch. Snabba puckar gäller om man ska få -vad det verkar- en snorfin A140 för reapris... Glöm prut... Provade.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 mars 2013
#131
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Jag har haft en A-klass och tycker du skall fundera vidare på den modellen, det är en mycket smidig bil som trots sina små mått har bra utrymmen och säten som går att fälla undan eller lyfta ur så du får plats med mer last än vad man förväntar sig från en 3.5m lång bil. Dessutom är den stadig att köra även i högre farter och säker att krocka i även jämfört med större bilar på grund av att Mercedes byggt den rätt klyftigt.

Den är lite speciell och rosten hälsar gärna på i hörnen men en vettig bil är det. Dieselsmurfen vet vad han pratar om så nog verkar den vara värd en titt!

Edit: Speciell enligt ovan behöver inte vara något negativt, det är väl bara kul med en bil som sticker ut lite?
Senast redigerat av Rquired (20 mars 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

SAAB I HJÄRTAT
25 Inlägg
20 mars 2013
#132
Dieselsmurfen skrev:
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Det var väl den modellen som inte klarade älgtestet, så att man sitter säkert tror jag inte på roll

Med SAAB i hjärtat & turbotrycket i blodet!

170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#133
Dieselsmurfen skrev:
Brådhis skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Troligen är den billig för att den verkar sakna AC och det faktum att A-klass har ett dåligt rykte. Jag hävdar dock att det är riktigt trevliga små bilar om man vågar ge dom en chans. Ett riktigt vettigt alternativ till Golf t.ex. Jag jobbade för 12-13 år sedan på en biluthyrning som hade dessa istället för Golf och dom skötte sig riktigt bra. Enda incidenten jag minns var att lilla rutan bakom bakdörren flög bort på en bil när en kund öppnade sidorutan på motorvägen...

//Brådhis

Jag pendlade en sommar med en A160 (Lite större maskin) 16 mil om dagen. Inga problem. Hade den haft automatlåda hade den nog varit kvar längre. Tyckte om den annars. Man sitter högt dessutom. Bilen känns större än vad den är.

AC finns inte. Ringt och pratat med handlaren. Det låter MYCKET bra. Sommardäck är ok minst en säsong till. Allt ska fungera. Ringer TS (Trådskaparen) till firman imorgon när de öppnar klockan 1000 och säger att hon vill komma inom en timme så är det ok för dom. De har tydligen haft rätt mycket folk som ringt på den (Vilket jag inte tvivlar på en sekund) Väntar TS eller inte kan är nog bilen såld till lunch. Snabba puckar gäller om man ska få -vad det verkar- en snorfin A140 för reapris... Glöm prut... Provade.

Suveränt, tack! Hade åkt och kollat med en gång om jag inte hade haft ett möte kl 1730 som inte blev klart förrän nu, jobbar bara någon km bort från bilhandlaren...

170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#134
Saabviggenturbox skrev:
Dieselsmurfen skrev:
LottaFred skrev:
Det var tal om Mercedes tidigare i tråden, är detta något att ha?

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Det var väl den modellen som inte klarade älgtestet, så att man sitter säkert tror jag inte på roll

Hittade detta på http://www.gp.se/motor/tester:

"Mercedes A-klass debuterade hösten 1997 och skapade genast stora rubriker då en journalist välte med bilen under ett undanmanöverprov arrangerat av en biltidning. Biltillverkaren beslutade därefter att göra vissa omkonstruktioner för att förbättra väghållningen. Även de redan levererade bilarna kallades tillbaka."

och hoppas att denna årsmodell är av den justerade sorten... Var det det testet du tänkte på tro?

Forummoderator
18 011 Inlägg
20 mars 2013
#135
Japp. A-klassen välte fint... Därför är alla A-klass nu försedda med ESP. (Antisladd) Fungerar inte det lyser en lampa och den går inte igenom besiktning. Vilket bilen i fråga gjorde idag. Min MB kördes hem på sommardäck i snömodd och gick som tåget. Förvisso lös ESP-lampa ibland men jag pressade den rätt hårt. De nämner dock inget om huruvida föraren klarade sig bra eller inte. Vilket denna gjorde. Stabil konstruktion trots den "inneboende instabiliteten" Tror den är bättre än många bilar i den prisklassen tack vare detta system.

Tack vare ESP kan man klara en nödstuation som inte en normal människa reder upp utan bilens datoriserade hjärna som bromsar det/den sida som behövs. Kort och gott: En säker bil. Det finns även andra aspekter som att motorn försvinner in under golvet vid en rejäl frontalkrock som spelar in. Rekommenderar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#136
Dieselsmurfen skrev:
Japp. A-klassen välte fint... Därför är alla A-klass nu försedda med ESP. (Antisladd) Fungerar inte det lyser en lampa och den går inte igenom besiktning. Vilket bilen i fråga gjorde idag. Min MB kördes hem på sommardäck i snömodd och gick som tåget. Förvisso lös ESP-lampa ibland men jag pressade den rätt hårt. De nämner dock inget om huruvida föraren klarade sig bra eller inte. Vilket denna gjorde. Stabil konstruktion trots den "inneboende instabiliteten" Tror den är bättre än många bilar i den prisklassen tack vare detta system.

Tack vare ESP kan man klara en nödstuation som inte en normal människa reder upp utan bilens datoriserade hjärna som bromsar det/den sida som behövs. Kort och gott: En säker bil. Det finns även andra aspekter som att motorn försvinner in under golvet vid en rejäl frontalkrock som spelar in. Rekommenderar.

Nu är jag ordentligt sugen på den där bilen! Är nog den enda av de bilar jag tittat på som dels har antisladdsystem och även fått fyra stjärnor i euro ncap... Och så ser den ut lite som en skalbagge!

Ok, så jag ska kolla efter rost och att alla eltillbehör (som vad?) fungerar. Och provköra grundligt (vilket jag överlämnar till min handledare)... Planerar att vara där tills de öppnar kl 10. Sen köper jag den om det inte är några konstigheter!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 mars 2013
#137
LottaFred skrev:
Saabviggenturbox skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Det var väl den modellen som inte klarade älgtestet, så att man sitter säkert tror jag inte på roll

Hittade detta på http://www.gp.se/motor/tester:

"Mercedes A-klass debuterade hösten 1997 och skapade genast stora rubriker då en journalist välte med bilen under ett undanmanöverprov arrangerat av en biltidning. Biltillverkaren beslutade därefter att göra vissa omkonstruktioner för att förbättra väghållningen. Även de redan levererade bilarna kallades tillbaka."

och hoppas att denna årsmodell är av den justerade sorten... Var det det testet du tänkte på tro?

Problemet på A-klass var fjädringen i kombination med för hög tyngdpunkt, Mercedes byggde om modellen genom att sänka tyngdpunkten rejält och dessutom ta fram en helt ny  och bättre avvägd fjädring. Detta gjordes efter att modellen vält 1997 och varenda A-klass har tagits tillbaka och sålts, en årsmodell 1999 byggdes korrekt från fabrik och hör inte till de ombyggda bilarna.

Efter återkallelsen har A-klass inga tendenser till att välta, men för säkerhets skull monterade Mercedes ett aktivt antisladdsystem på modellen så att den hade både hängslen och livrem.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 mars 2013
#138
LottaFred skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Japp. A-klassen välte fint... Därför är alla A-klass nu försedda med ESP. (Antisladd) Fungerar inte det lyser en lampa och den går inte igenom besiktning. Vilket bilen i fråga gjorde idag. Min MB kördes hem på sommardäck i snömodd och gick som tåget. Förvisso lös ESP-lampa ibland men jag pressade den rätt hårt. De nämner dock inget om huruvida föraren klarade sig bra eller inte. Vilket denna gjorde. Stabil konstruktion trots den "inneboende instabiliteten" Tror den är bättre än många bilar i den prisklassen tack vare detta system.

Tack vare ESP kan man klara en nödstuation som inte en normal människa reder upp utan bilens datoriserade hjärna som bromsar det/den sida som behövs. Kort och gott: En säker bil. Det finns även andra aspekter som att motorn försvinner in under golvet vid en rejäl frontalkrock som spelar in. Rekommenderar.

Nu är jag ordentligt sugen på den där bilen! Är nog den enda av de bilar jag tittat på som dels har antisladdsystem och även fått fyra stjärnor i euro ncap... Och så ser den ut lite som en skalbagge!

Ok, så jag ska kolla efter rost och att alla eltillbehör (som vad?) fungerar. Och provköra grundligt (vilket jag överlämnar till min handledare)... Planerar att vara där tills de öppnar kl 10. Sen köper jag den om det inte är några konstigheter!

Där är inte så mycket som kan krångla på dem men kontrollera startmotor, generator och drivremmen (fläktrem kallar en del den). Eftersom motorn sitter trångt monterad kostar det en slant att reparera någon av de punkterna, i en del fall behöver motorn lyftas ur bilen vilket inte är så farligt som det låter. A-klass är byggd för att motorn lätt ska gå och lyfta ur för enklare åtkomst. 

Annars är där mest enklare punkter att kontrollera t.ex elhissar, fläkt, värme till bakrutan och stolsvärme med mera. Ta en titt på centrallåset med det är inte elektriskt utan styrs med vakuum, om någon av slangarna till detta läcker så centrallåset gå lite trögt och du kommer höra en pump arbeta under baksätet. Billiga delar men det är lite jobb att byta ut, dyrast är slangen till baklucka och tanklock och den går på drygt en tusenlapp att byta hos auktoriserad MB-verkstad (onödigt dyra, välj något annat!).

På den röda syns lite rost på bild kolla det så kallade hundbenet mellan bakdörr och bakskärm, längst ner i bakkanten på förardörren med mera. På en Mercedes skall man kontrollera varenda plåtskarv, fals eller vikt kant för det är där svagheten finns och där rosten brukar finnas. Men det är ett skönhetsfel för de rostar sällan i balkar eller golv där det påverkar bilen eller riskerar att ge dig en anmärkning på besiktningen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

SAAB I HJÄRTAT
25 Inlägg
20 mars 2013
#139
LottaFred skrev:
Saabviggenturbox skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Nu pratar vi bil! Den är sjukt billig. Varför det? Hade den varit i mina trakter hade jag redan varit på väg. Tror nog den blir såld mycket fort. Alla A-klass har ESP (Antisladd) och förvisso är inte en A140 någon raket men den går billigt. Man sitter säkert och bra och det är gott om plats i bilen. Ser sjukt fin ut! Blir sugen som sagt... Mercedesgalning som man är...

Kolla dock rost, alla eltillbehör och provkör grundligt.

Det var väl den modellen som inte klarade älgtestet, så att man sitter säkert tror jag inte på roll

Hittade detta på http://www.gp.se/motor/tester:

"Mercedes A-klass debuterade hösten 1997 och skapade genast stora rubriker då en journalist välte med bilen under ett undanmanöverprov arrangerat av en biltidning. Biltillverkaren beslutade därefter att göra vissa omkonstruktioner för att förbättra väghållningen. Även de redan levererade bilarna kallades tillbaka."

och hoppas att denna årsmodell är av den justerade sorten... Var det det testet du tänkte på tro?

Ja det var det

Med SAAB i hjärtat & turbotrycket i blodet!

170 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
#140
Rquired skrev:
LottaFred skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Japp. A-klassen välte fint... Därför är alla A-klass nu försedda med ESP. (Antisladd) Fungerar inte det lyser en lampa och den går inte igenom besiktning. Vilket bilen i fråga gjorde idag. Min MB kördes hem på sommardäck i snömodd och gick som tåget. Förvisso lös ESP-lampa ibland men jag pressade den rätt hårt. De nämner dock inget om huruvida föraren klarade sig bra eller inte. Vilket denna gjorde. Stabil konstruktion trots den "inneboende instabiliteten" Tror den är bättre än många bilar i den prisklassen tack vare detta system.

Tack vare ESP kan man klara en nödstuation som inte en normal människa reder upp utan bilens datoriserade hjärna som bromsar det/den sida som behövs. Kort och gott: En säker bil. Det finns även andra aspekter som att motorn försvinner in under golvet vid en rejäl frontalkrock som spelar in. Rekommenderar.

Nu är jag ordentligt sugen på den där bilen! Är nog den enda av de bilar jag tittat på som dels har antisladdsystem och även fått fyra stjärnor i euro ncap... Och så ser den ut lite som en skalbagge!

Ok, så jag ska kolla efter rost och att alla eltillbehör (som vad?) fungerar. Och provköra grundligt (vilket jag överlämnar till min handledare)... Planerar att vara där tills de öppnar kl 10. Sen köper jag den om det inte är några konstigheter!

Där är inte så mycket som kan krångla på dem men kontrollera startmotor, generator och drivremmen (fläktrem kallar en del den). Eftersom motorn sitter trångt monterad kostar det en slant att reparera någon av de punkterna, i en del fall behöver motorn lyftas ur bilen vilket inte är så farligt som det låter. A-klass är byggd för att motorn lätt ska gå och lyfta ur för enklare åtkomst. 

Annars är där mest enklare punkter att kontrollera t.ex elhissar, fläkt, värme till bakrutan och stolsvärme med mera. Ta en titt på centrallåset med det är inte elektriskt utan styrs med vakuum, om någon av slangarna till detta läcker så centrallåset gå lite trögt och du kommer höra en pump arbeta under baksätet. Billiga delar men det är lite jobb att byta ut, dyrast är slangen till baklucka och tanklock och den går på drygt en tusenlapp att byta hos auktoriserad MB-verkstad (onödigt dyra, välj något annat!).

På den röda syns lite rost på bild kolla det så kallade hundbenet mellan bakdörr och bakskärm, längst ner i bakkanten på förardörren med mera. På en Mercedes skall man kontrollera varenda plåtskarv, fals eller vikt kant för det är där svagheten finns och där rosten brukar finnas. Men det är ett skönhetsfel för de rostar sällan i balkar eller golv där det påverkar bilen eller riskerar att ge dig en anmärkning på besiktningen.

Hur kollar jag det, måste jag öppna huven och kolla efter något? (Här blir min totala okunnighet smärtsamt tydlig) Lite rost som skönhetsfel kan jag leva med, såg den nu när jag kollade noga...


Sök