zacke999 skrev:
Drönirettab skrev:
Även ett relativt litet steg (tex 2x50 WRMS vid 4 Ohm) ger ofta både mer och renare ljud än bilstereons inbyggda effekt, därför är det en fördel med slutsteg som driver framhögtalare också. Men för att kunna utnyttja allt ljud (främst midbasen) från högtalarna så gäller det att de sitter stumt och tätt mot dörrsidan, annars hjälper inte steget så mycket som det är tänkt.
Baslådan är ju ingen supervärsting, då behövs heller inget jättekraftigt steg till framhögtalarna för att hålla jämna steg med basen.
Det kabelkit som du länkar till räcker för baslådan och kan även orka med ytterligar ett litet steg, men lite grövre kablar är bättre tycker jag. Exempelvis artnr 84548 kan vara vettigt.
Jag har inte orginal stereon..jag har köpt en Kenwood för 1200 kr, modellen kan jag inte fixa fram just nu...men den är bättre än orginal haha
jag vet inte om det gör någon skillnad när det gäller att använda den istället för orginal stereon när det gäller slutsteget
Hej
ska du koppla in fler slutsteg ska du inte välja 8mm2 huvudströmkabel, det blir en hyfsad strömförlust i en 8mm2 som är låt säga 5m lång, som sagt för det inbyggda steget så kommer det fungera men ska du koppla på ett ytterligare så köp grövre kabelkit.
Dåligt med ström=dåligt resultat (ljud)
Ungerfär som pannkakor en bra stekt smakar ljuvligt, men en för hårt stekt smakar (s**t) dålig jämförelse jag vet men ändå:-)
www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook