Etuna skrev:
haha ingen mer som ska hata lite? Lätta lite på hjärtat? Visa hela garaget eran dubbelmoral?
När det går fort som fan genom stan och gummi bränns på willys-parkeringarna är det plötsligt jävligt kul, men sen när någon klär om sin bil till en polisbil, då jävlar är samhället i fara.
Folk får gärna ha sin åsikter, men låt moralhjärnan gå upp i varv innan ni sätter er och skriver långsökta och ologiska nackdelar.
Säger det igen:
Föreställ er en pågående misshandel. Jag kommer inrullandes med min polisbil. Förövarna springer och kanske räddade jag killens liv?
Tänk er en stad. Med skolor, dagis, hem och arbetsplatser. Jag rullar in inom synhåll för förarna och trafikhastigheten sänks till en laglig nivå. Kanske räddade jag lille Fredrik ifrån att bli överkörd?
Jag tror att min bil gynnar samhället mer än dessa gaskåta förare som rattar avgasmosters. Vilket i sig är rätt fränt.
Bara för att jag byggt en polisbil så är jag inte handlingsförlamad på något vis. Jag hjälper gärna folk, men som en medborgargärning. Och jag är inte sympatilös bara för att jag är 21? Om någon vinkar in mig så är det självklart jag stannar och frågar om jag kan hjälpa till även om jag inte är polis. Kan jag inte det, så kan jag inte, men det är knappast så att han har förlorat något på att fråga mig. Jag hade lika gärna kunnat komma i en civil bil, personen i fråga hade väl förmodligen behövt hjälp iaf.
Och nej, jag byggde inte bilen bara för att jävlas med folk. Jag hitta en lucka i lagen som jag ville pilla lite på. Jag har nu en unik privatägd bil, vilket jag också tycker är rätt fränt.
Och helt ärligt Robzter, funkar bara ena din hjärnhalva? Knip käften så slipper du skämma ut dig.
/Jacob