Tänkte att det var dags att göra en projekttråd om bilen man grejat en del med under 2 års tid.
Bilen är en Belgien-importerad 855R -96 med manuell låda som var i lite halvtaskigt skick vid inköp med blandannat rostig skuff, krokig huv o.s.v.
Tänkte jag skulle försöka fixa till den här projektråden så allt som gjorts hamnar i rätt ordning. Förhoppningsvis kanske någon tycker att det skulle kunna vara intressant.
Okej, det var Augusti 2010 och jag åkte till Flen för att köpa mig en R som jag prompt skulle ha. Denna skapelse var till salu och det blev affär.
Foto: Jesper NilssonDröjde inte lång stund från köp innan det började modifieras lite smått. Kom över ett Feritta 4" utblås som en god vän till mig svetsade dit då jag saknar svetskunskaper.
Sedan så var det dags att köpa nya däck till sommarfälgarna då dessa var slut. Kändes ju inge skoj att lägga massa pengar på gamla fälgar så nya 19" Pegasus replikor beställdes.
Bytte även ut dom (enligt mig) fula stylingljusen mot orginal istället.
Satt och slösurfade på Blocket och hittade en XC-grill till salu i närheten där jag bor så det var ju bara att slå till. Moddade dit "sneribban" från orginalgrillen samt att ett grillemblem med nya utséendet från S40 fick ta plats.
Fortsättning följer......