3431
Sök

Problem med växelådan Cupra R 2010.

103 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
Tja. Jag har en Cupra R 2010. gått 2700 mil. När jag drar 3an ordentligt nästan till varvstopp och ska kasta i 4an, så går det inte. Antingen får jag inte i 4an. Eller så hamnar den i 2an och det känns som hela bilen ska smälla. Blir ju ett jävla tvärnit att få i 2an i 140!. Men om jag tar det "lugnt" när jag ska växla till 4an fast jag endå drar 3an ordentligt så går det. Men tävlar man vill man inte växla lugnt...

Snälla hjälp mig!

528 Inlägg
7 april 2013
Låter inget vidare. Precis så beter sig min Volvo V70 från 98 med 30k på mätaren. 
Du har kanske gjort någon kamikaze-växling för mycket? smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 april 2013
Vem har lärt dig att växla? Hur många gånger har du våldat in 4:an? Våldar man för mycket så kan man kröka en gaffel, inte så bra, o då kan det bli som i ditt fall...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

103 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Vem har lärt dig att växla? Hur många gånger har du våldat in 4:an? Våldar man för mycket så kan man kröka en gaffel, inte så bra, o då kan det bli som i ditt fall...

Inte så många faktiskt. Har kört MYYYCKET värre med många andra bilar. Golf gti bmw m3 skoda octavia rs etc. Men dom har alltid hållt. Men denna har jag kört med i 1000 mil och absolut inte hårt speciellt många gånger.

German Engineering
9 083 Inlägg
7 april 2013
Stackars bil

hmm

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
103 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
barenhoff skrev:
stackars 4:ans synkringar

Kan jag inte bara ringa IF och berätta läget tongue? Går de på garantin? Bilen är ju "ganska" ny fprtfarande ju.

235 Inlägg
7 april 2013
Finns det ingen nybilsgaranti kvar?

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

103 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
KinazzZ skrev:
Finns det ingen nybilsgaranti kvar?

Jo kom nyss på de. Men går de på garantin? Så jag inte får stå för kostanden. Dom säger t.ex. Detta är självförhållat du detta tar vi inte på garantin?

4 474 Inlägg
7 april 2013
Precis vad de kan o bör säga, speciellt så som du verkar köra. Lär dig växla, ordentligt. Försäkringen kan kanske täcka, lite beroende på hur det presenterar problemet. Men presenterar du det på samma sätt som här så kommer du få betala ur egen fika, oavsett om du hävdar garanti eller försäkring, är min gissning

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

103 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Precis vad de kan o bör säga, speciellt så som du verkar köra. Lär dig växla, ordentligt. Försäkringen kan kanske täcka, lite beroende på hur det presenterar problemet. Men presenterar du det på samma sätt som här så kommer du få betala ur egen fika, oavsett om du hävdar garanti eller försäkring, är min gissning

HaHa lär dig växla.... Din störde jävel.

4 474 Inlägg
7 april 2013
Det problematiska är att felet uppstår bara när du skall växla "jävligt snabbt". Så du får ju snällt berätta hur felet yttrar sig. Har du redig tur så kan mekanikern ta en sväng när du åker med o visa dig hur man växlar "jävligt snabbt"?

103 Inlägg
7 april 2013
Trådstartare
dawwe skrev:
Det problematiska är att felet uppstår bara när du skall växla "jävligt snabbt". Så du får ju snällt berätta hur felet yttrar sig. Har du redig tur så kan mekanikern ta en sväng när du åker med o visa dig hur man växlar "jävligt snabbt"?

Ja det blir nog bra ska du se smile

235 Inlägg
7 april 2013
Du får höra med dom på din VAG verkstad, 2700 mil och redan sån.. Kan vara ett fel som det finns en bulletin på vid klagomål. Och då ska de ta sig an arbetet förutsatt att du inte vållat felet själv. Vi har bytt kugghjul och synkring i ett par lådor på jobbet på garanti. Där det faktiskt är ett fel på delarna från början och att man byter vid klagomål (förutsatt att det finns en teknisk servicebulletin på just den modellen med den lådan)

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

Sök