3181
Sök

"Drift" hjälp med framhjulsdrift (Audi 90)

21 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
Tja.
Jag har en audi 90 2,3E. Audi bilar är oftast framhjulsdrivna eller 4-hjulsdrivna eller hur?
Nu undrar jag bara. Om jag drar handbromsen... kan jag då spinna och göra en 360 typ även fast den är framhjulsdriven.. och hur stor är riskerna att någonting går sönder?

Tack på förhand /Thomas

*Moderatortrix i rubriken// jonTe

1 926 Inlägg
22 oktober 2006
har du framjhulsdrift är det nog roligare att lägga i backen, fullt rattutslag och gasa lite försiktigt o sen trycka plattan i mattan.. då blir det karusell...

21 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
Men frågan var... går det att lägga i handbroms och spinna runt lite... eller kommer något falla ihop? eller är det bara hjulen som tar stryk?

Tack på förhand /Thomas

9 108 Inlägg
22 oktober 2006
Tompa8505 skrev:
Tja.
Jag har en audi 90 2,3E. Audi bilar är oftast framhjulsdrivna eller 4-hjulsdrivna eller hur?
Nu undrar jag bara. Om jag drar handbromsen... kan jag då spinna och göra en 360 typ även fast den är framhjulsdriven.. och hur stor är riskerna att någonting går sönder?

Tack på förhand /Thomas

Nej. Du får backa i så fall, och det sliter som fan på grejorna.

21 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
Jag har en polare som har en A4 1,8T... han kunde göra så... är det samma förutsättningar för honom... alltså att det sliter på grejorna?

9 108 Inlägg
22 oktober 2006
Hur menar du att han gjorde?

Givetvis sliter det på grejorna.

193 Inlägg
22 oktober 2006
Att leka Tokyo drift sliter givetvis på bilen.
Att dra handbromsen på torr asfalt i hög fart
borde resultera i ganska hårda tag mot chassi bromsar mm.

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
22 oktober 2006
du får väl prova på snön...

Alla kan köra fort rakt fram...

1 256 Inlägg
23 oktober 2006
Alltså, Jag har kört många framhjulsdrivna fordon med mkt hästkrafter och om man kan hantera handbromsen rätt så går det o fått rätt feeeta ställ smile

men se för guds skull till att koppla ut antisladd och antislir.. Händer inte mkt annars..

Körde en Cadillac BLS V6 Bi-Turbo, Samma som nya Saab 9-3 Aero och den gick det att åka runt i en rondell med ställ (2-filig rondell) smile men det måste finnas fart och motorkraft!

Men som sagt.. Det sliter på både handbroms och är nog inge vidare för bilen när det är torrt ute..

EDIT: Det var blött ute då, men jag vet att det går när det är torrt  big_smile
Senast redigerat av Jonni (23 oktober 2006)

21 Inlägg
23 oktober 2006
Trådstartare
Jag har bara en annan fråga.
Alltså när det har regnat som satan och bilen har stått lite. När jag sen börjar köra så brukar den hoppa i motorn... alltså som om det vora att den ska stanna... vad kan de bero på... ibland så dör den helt.

Ett tillägg på förra frågan också.
Alltså jag har en Audi 90 2,3E som kanske är chippad av förra ägaren.. jag vet inte riktigt.
Men den har väl runt 140 hästar eller nått och är riktigt kvick på läga växlar. Om jag skulle dra i handbromsen och lägga i ettan och sen börja spinna lite... skulle bilen gå åt helvete då?

Tack på förhand /Thomas

Evolution
1 627 Inlägg
23 oktober 2006
Tompa8505 skrev:
Jag har bara en annan fråga.
Alltså när det har regnat som satan och bilen har stått lite. När jag sen börjar köra så brukar den hoppa i motorn... alltså som om det vora att den ska stanna... vad kan de bero på... ibland så dör den helt.

Ett tillägg på förra frågan också.
Alltså jag har en Audi 90 2,3E som kanske är chippad av förra ägaren.. jag vet inte riktigt.
Men den har väl runt 140 hästar eller nått och är riktigt kvick på läga växlar. Om jag skulle dra i handbromsen och lägga i ettan och sen börja spinna lite... skulle bilen gå åt helvete då?

Tack på förhand /Thomas

bilen skulle nog inte gå åt helvete men man ska ju alltid vara lite försiktig med att bromsa upp den

Fäll ner pungen och landa

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 oktober 2006
Hej, jag skulle starkt rekommendera traysliding! För er som inte vet hur det funkar så kör man upp bakhjulen på McDonaldsbrickor och lägger i handbomsen, sen går det bara på bredden utan att slita på bilen:D

1 436 Inlägg
24 oktober 2006
bumpe skrev:
Hej, jag skulle starkt rekommendera traysliding! För er som inte vet hur det funkar så kör man upp bakhjulen på McDonaldsbrickor och lägger i handbomsen, sen går det bara på bredden utan att slita på bilen:D

hahaha, så jävla lol! Det ska testas!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
24 oktober 2006
bumpe skrev:

Jasså traysliding, heter det så?. Vi provade det i helgen och jäklar vad det sladda smile
Senast redigerat av laazy (24 oktober 2006)

1 926 Inlägg
24 oktober 2006
bumpe skrev:

HAHAHAHA lol

186 Inlägg
24 oktober 2006
bumpe skrev:

Sccchhhhhhh!!!!! Avslöja inte våra tricks... Alltid lika kul att se folk tappa hakan när de ser en Volvo av nyare modell kunna snurra som en bakhjulsdriven

Catch me if you can!

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
24 oktober 2006
säger vänta till snön då kan man alltid 'drifta' (som det heter numer) med kryckan, audi brukar vara väldigt lätta och göra det å, förutsatt att handbromsen tar bra, när du är nog manad är det bara att böra vänsterbroms, dvs gasa och bromsa samtidigt(betydligt svårare).
eller så köper du en gammal opel eller volvo för 500 som är betydligt roligare på vintern för du gråter ju inte blod om nått går sönder smile

259 Inlägg
24 oktober 2006
bumpe skrev:

Testa detta med min bil förra helgen, funkade hur bra som helst, sliter inget på bakdäcken heller smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
25 oktober 2006
A_nders skrev:
bumpe skrev:

Testa detta med min bil förra helgen, funkade hur bra som helst, sliter inget på bakdäcken heller smile

Man ska lämna tillbaka brickorna sen haha, fatta minen när dom tittar under brickan och ser att den är sönderslipad! big_smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
25 oktober 2006
Ta det väldigt lugnt och fint för det är fullt grepp fram och typ is bak... Men det är kul som bara f-n!

Sök