Jag slet loss den och kollade direkt när jag inte fick igång den, det kom soppa när jag körde på starten dock vet jag inte om det är tillräckligt men den borde tänt till på det iaf.. Vet du hur mkt soppa bör det komma på tex 3sek på starten? Har du nå tips på hur jag kan göra rent systemet på något smidigt sätt? Tänkte köra tryckluft framifrån se om det är något stopp någonstans...
Pumpar går ju sönder, de orkar inte alltid hålla trycket uppe och lägger av. Att den sitter i tanken kan ju göra så att du inte hör den, på den jag hade satt den under förarstolen och den hörde jag väl med dörren öppen. Sen har det ju diskuterats i omgångar här på forumet om det verkligen ska vara så men jag bytte pump och de var likadant..
bertan82 skrev:
Kan det vara så jävla illa att pumpen bara går ibland?? Det enda lilla ljudet jag hör är ett tickande i påfyllningsröret när jag kör på starten, ska det vara så? Tycker man hör pumpen väl på andra bilar t.o.m när man sitter i bilen med typ öppen dörr.. Kan ju förvisso bero på att den är inbyggd i tanken i det här fallet men ja vettefan...
Jag ska ut och riva så fort regnhelvetet upphör. Kan ju bara vara pumpen eller stopp i systemet nu så snart kanske det blir ett svar på varför den inte vill igång.. :-)
Låter som pumpen har sitt eget liv , På den 88an jag hade med pump under så gick den sönder så bytte ut den och den nya låt inget så det är ingen garanti för att du ska höra pumpen . Kolla hallgivaren som sitter i fördelaren bak på motorn. Min sådan var glapp så när jag svängde åt vänster dog bilen (samma om du tryckte på kabeln till den) så där kan du ha ett fel , Finns många spökliga fel på dessa bilar har haft många olika som lagat sig själv på den svarta ..
Ang folken som säger att du måste ha full laddat batteri vad f*n är det för nonens? , På slutet så var mitt batteri kasst så ibland var det en jädra kräm och ibland gick knappt starten runt ändå starta den sådädär är bara nonsens
Jävligt tröttsamt när man inte får igång världens mest lättmeckade bil.. Hur kunde du ha gnista om inpulsgivarn var paj?
Kabelsatan hade ärgat och härjat mellan stiften, vi rengjorde med stålborste sen körde och hämtade ny impulsgivare.. det vart duktigt lurt med den bilen, startproblem nästan hela tiden.