Tackar , denna kam arbetar från 2000-4500 i min, kommer att köpa nya kolveingar med , o lämna in topparna på motorrenoveringen i stan, så dom kan mäta glappet i ventilstyrningarna :p
Hmm.. Låter precis som den jag har.
Om de nu är så, så kommer den tillsammans med dina Rhoads Lifters vara god för 25 - 30 extra häst enligt en Rover speciallist i England.. Fast har inte bänkat min så inget ja kan stå för direkt. Bara hålla tummarna
Kan rekommendera att köpa shims till vipparmsaxeln om du ska köra med de originala stötstängerna. Blir lite lättare att få in rätt vipparmsspel me dom
Och förresten! Tänkte på de förut men glömde säga.. Om du behöver byta ventilstyrningarna så har jag 15 av 16 stycken över som jag inte kunde få in i mina toppar då de gamla satt fast som sten.. Dessa är "trim styrningar" med urfrästa spår i överkant för neoprene-tätning.
Tackar , denna kam arbetar från 2000-4500 i min, kommer att köpa nya kolveingar med , o lämna in topparna på motorrenoveringen i stan, så dom kan mäta glappet i ventilstyrningarna :p
Hmm.. Låter precis som den jag har.
Om de nu är så, så kommer den tillsammans med dina Rhoads Lifters vara god för 25 - 30 extra häst enligt en Rover speciallist i England.. Fast har inte bänkat min så inget ja kan stå för direkt. Bara hålla tummarna
Kan rekommendera att köpa shims till vipparmsaxeln om du ska köra med de originala stötstängerna. Blir lite lättare att få in rätt vipparmsspel me dom
Och förresten! Tänkte på de förut men glömde säga.. Om du behöver byta ventilstyrningarna så har jag 15 av 16 stycken över som jag inte kunde få in i mina toppar då de gamla satt fast som sten.. Dessa är "trim styrningar" med urfrästa spår i överkant för neoprene-tätning.
Dessa sitter endast över insugningsventilen. Så det behövs bara 8 st.
Problemet är att de tätar ganska dåligt visst de funkar klart bättre än ingenting men de rekommenderas starkt att byta till neoprene-tätningar. (av än del forum dvs.)
Men för att få på dessa behöver du antingen byta till de exempelvis de trimstyrningar som jag visade förut, eller be en motorverkstad fräsa ut spår i de originala ventilstyrningarna så att du kan få på neoprene-tätningarna. (jag har fräst i de gamla styrningarna) Och här sitter en tätning på både avgas och insugs-sidan.
Om de nu är så, så kommer den tillsammans med dina Rhoads Lifters vara god för 25 - 30 extra häst enligt en Rover speciallist i England.. Fast har inte bänkat min så inget ja kan stå för direkt. Bara hålla tummarna
Kan rekommendera att köpa shims till vipparmsaxeln om du ska köra med de originala stötstängerna. Blir lite lättare att få in rätt vipparmsspel me dom
Och förresten! Tänkte på de förut men glömde säga.. Om du behöver byta ventilstyrningarna så har jag 15 av 16 stycken över som jag inte kunde få in i mina toppar då de gamla satt fast som sten.. Dessa är "trim styrningar" med urfrästa spår i överkant för neoprene-tätning.
Dessa sitter endast över insugningsventilen. Så det behövs bara 8 st.
Problemet är att de tätar ganska dåligt visst de funkar klart bättre än ingenting men de rekommenderas starkt att byta till neoprene-tätningar. (av än del forum dvs.)
Men för att få på dessa behöver du antingen byta till de exempelvis de trimstyrningar som jag visade förut, eller be en motorverkstad fräsa ut spår i de originala ventilstyrningarna så att du kan få på neoprene-tätningarna. (jag har fräst i de gamla styrningarna) Och här sitter en tätning på både avgas och insugs-sidan.