2709
Sök

Volvo Duett 210 custom sleeper med Rover v8 projekt

volvo duett 210 sleeper projekt med Rover v8

179 102 Visningar
Uppdaterades senast 25 juli 2015
1 677 Inlägg
9 december 2013
#221
Amazon_142_Duett skrev:
Fridhagen skrev:
Killarna på motorrenoveringen i stan sa att topparna måste planas. Å det skulle även fräsa ur två styrningar med !!!!

Bara positivt. se på den ljusa sidan du får en pålitlig motor smile

Precis! Brukar också se det så när något går sönder på 240in smile

331 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
#222
gromitSWE skrev:
Amazon_142_Duett skrev:
Fridhagen skrev:
Killarna på motorrenoveringen i stan sa att topparna måste planas. Å det skulle även fräsa ur två styrningar med !!!!

Bara positivt. se på den ljusa sidan du får en pålitlig motor smile

Precis! Brukar också se det så när något går sönder på 240in smile

Både ja o nej. Men är ju tvungen


331 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
#223
Hur många hästkrafter klarar en m40 växellåda ?


Volvoskruvare
1 205 Inlägg
10 december 2013
#224
Fridhagen skrev:
Hur många hästkrafter klarar en m40 växellåda ?

Klarar fler hästkrafter än en m90 låda. Men utväxligen är låg..

Gamla Volvo bilar är livet
Kolla gärna in min rostiga Volvo amazon! :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274270

331 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
#225
Amazon_142_Duett skrev:
Fridhagen skrev:
Hur många hästkrafter klarar en m40 växellåda ?

Klarar fler hästkrafter än en m90 låda. Men utväxligen är låg..

läste att den skulle passa på roverns sprängkåpa


331 Inlägg
15 december 2013
Trådstartare
#226
Hittade en snubbe som kunde plana topparna . Och även svetsa insuget


331 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
#227
Har en fråga, vad kan det vara för fel om bilen är orkeslös. Min brors 855 96 är det nämligen.


331 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
#228
Fillefilmjolk skrev:
Fridhagen skrev:
Tackar , denna kam arbetar från 2000-4500 i min, kommer att köpa nya kolveingar med , o lämna in topparna på motorrenoveringen i stan, så dom kan mäta glappet i ventilstyrningarna :p

Hmm.. Låter precis som den jag har.

Om de nu är så, så kommer den tillsammans med dina Rhoads Lifters vara god för 25 - 30 extra häst enligt en Rover speciallist i England.. Fast har inte bänkat min så inget ja kan stå för direkt. Bara hålla tummarna tongue

Kan rekommendera att köpa shims till vipparmsaxeln om du ska köra med de originala stötstängerna. Blir lite lättare att få in rätt vipparmsspel me dom smile

Och förresten! Tänkte på de förut men glömde säga.. Om du behöver byta ventilstyrningarna så har jag 15 av 16 stycken över som jag inte kunde få in i mina toppar då de gamla satt fast som sten.. Dessa är "trim styrningar" med urfrästa spår i överkant för neoprene-tätning.

Ser ut såhär: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1643876 minus tätningarna

PM:a vid intresse smile

// Lycka till

Ska det sitta ventiltätnigar på rover v8, letar som fan men hittar inte de på någon sida
Senast redigerat av Fridhagen (19 december 2013)


156 Inlägg
20 december 2013
#229
Fridhagen skrev:
Fillefilmjolk skrev:
Fridhagen skrev:
Tackar , denna kam arbetar från 2000-4500 i min, kommer att köpa nya kolveingar med , o lämna in topparna på motorrenoveringen i stan, så dom kan mäta glappet i ventilstyrningarna :p

Hmm.. Låter precis som den jag har.

Om de nu är så, så kommer den tillsammans med dina Rhoads Lifters vara god för 25 - 30 extra häst enligt en Rover speciallist i England.. Fast har inte bänkat min så inget ja kan stå för direkt. Bara hålla tummarna tongue

Kan rekommendera att köpa shims till vipparmsaxeln om du ska köra med de originala stötstängerna. Blir lite lättare att få in rätt vipparmsspel me dom smile

Och förresten! Tänkte på de förut men glömde säga.. Om du behöver byta ventilstyrningarna så har jag 15 av 16 stycken över som jag inte kunde få in i mina toppar då de gamla satt fast som sten.. Dessa är "trim styrningar" med urfrästa spår i överkant för neoprene-tätning.

Ser ut såhär: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1643876 minus tätningarna

PM:a vid intresse smile

// Lycka till

Ska det sitta ventiltätnigar på rover v8, letar som fan men hittar inte de på någon sida

Ja det ska de smile

De som sitter i original fram till typ 1994 ser ut så här:
http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/ … UGYabg.jpg

Dessa sitter endast över insugningsventilen. Så det behövs bara 8 st.

Problemet är att de tätar ganska dåligt hmm visst de funkar klart bättre än ingenting men de rekommenderas starkt att byta till neoprene-tätningar. (av än del forum dvs.)

Med neoprene-tätningar kommer de se ut såhär: http://www.westfield-build.com/images/h … G_0763.JPG

Men för att få på dessa behöver du antingen byta till de exempelvis de trimstyrningar som jag visade förut, eller be en motorverkstad fräsa ut spår i de originala ventilstyrningarna så att du kan få på neoprene-tätningarna. (jag har fräst i de gamla styrningarna) Och här sitter en tätning på både avgas och insugs-sidan.


Hur som helst så kan du hitta de gamla ventiltätningarna här:
Original: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERC7865 (behövs 8 st)
Eftermarknad: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERC7865P (behövs 8 st)

Alternativet om du vill ha den nya varianten så behöver du de här:
Trimstyrningar: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RB7453 (behövs 2 st - en per topplock)
Original: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERR1782 (behövs 16 st)
Eftermarknad: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERR1782P (behövs 16 st)

Hoppas ja inte får en Varning nu för alla gånger jag länkat till den där butiken hmm 10§ Marknadsföring ...hmmm sad


Hoppas de hjälpte nått iaf. smile


331 Inlägg
20 december 2013
Trådstartare
#230
Fillefilmjolk skrev:
Fridhagen skrev:
Fillefilmjolk skrev:

Hmm.. Låter precis som den jag har.

Om de nu är så, så kommer den tillsammans med dina Rhoads Lifters vara god för 25 - 30 extra häst enligt en Rover speciallist i England.. Fast har inte bänkat min så inget ja kan stå för direkt. Bara hålla tummarna tongue

Kan rekommendera att köpa shims till vipparmsaxeln om du ska köra med de originala stötstängerna. Blir lite lättare att få in rätt vipparmsspel me dom smile

Och förresten! Tänkte på de förut men glömde säga.. Om du behöver byta ventilstyrningarna så har jag 15 av 16 stycken över som jag inte kunde få in i mina toppar då de gamla satt fast som sten.. Dessa är "trim styrningar" med urfrästa spår i överkant för neoprene-tätning.

Ser ut såhär: http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1643876 minus tätningarna

PM:a vid intresse smile tackar väldigt för de. Letat som en gnu smile

// Lycka till

Ska det sitta ventiltätnigar på rover v8, letar som fan men hittar inte de på någon sida

Ja det ska de smile

De som sitter i original fram till typ 1994 ser ut så här:
http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/ … UGYabg.jpg

Dessa sitter endast över insugningsventilen. Så det behövs bara 8 st.

Problemet är att de tätar ganska dåligt hmm visst de funkar klart bättre än ingenting men de rekommenderas starkt att byta till neoprene-tätningar. (av än del forum dvs.)

Med neoprene-tätningar kommer de se ut såhär: http://www.westfield-build.com/images/h … G_0763.JPG

Men för att få på dessa behöver du antingen byta till de exempelvis de trimstyrningar som jag visade förut, eller be en motorverkstad fräsa ut spår i de originala ventilstyrningarna så att du kan få på neoprene-tätningarna. (jag har fräst i de gamla styrningarna) Och här sitter en tätning på både avgas och insugs-sidan.


Hur som helst så kan du hitta de gamla ventiltätningarna här:
Original: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERC7865 (behövs 8 st)
Eftermarknad: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERC7865P (behövs 8 st)

Alternativet om du vill ha den nya varianten så behöver du de här:
Trimstyrningar: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RB7453 (behövs 2 st - en per topplock)
Original: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERR1782 (behövs 16 st)
Eftermarknad: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-ERR1782P (behövs 16 st)

Hoppas ja inte får en Varning nu för alla gånger jag länkat till den där butiken hmm 10§ Marknadsföring ...hmmm sad


Hoppas de hjälpte nått iaf. smile


331 Inlägg
24 december 2013
Trådstartare
#231
Godjul på er alla. smile


Proud 350Z owner!
540 Inlägg
331 Inlägg
24 december 2013
Trådstartare
#233
Fick en Holly förgasare i present smile


331 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#234
https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192683/192683-0cd0ae48927963a12e596b861c1b7d46.jpg
holley 4-ports 600 cfm


331 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#235
https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192683/192683-a5207ffdc742873fbcd52f22df33881b.jpg
vi rullade in bilen i garaget här om dan, så jag kan börja svetsa i den


331 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#236
https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192683/192683-5618153c4e5b4a197e10c77750b22437.jpg
började på med taket först. det ser likadant ut på andra sidan


331 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#237
https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192683/192683-8bc47a03aaea64677bc0cc144a1c90ec.jpg
här är plåten utbytt, och ditt svetsad


331 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#238
https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192683/192683-4073d8d20fb92bd94235c11b8b26bf6d.jpg
skärmkanterna och plåten framför o bakom, ska byttas på båda sidorna


331 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#239
https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192683/192683-6e88eef304dc3caf992af2cdff2f15d4.jpg
å här har vi då en så kallad Fredflinta bil.
golvet ska svetsas i. och trösklarna ska svetsas till .


118 Inlägg
31 december 2013
#240
kan bli bra, men ramsänk den när du endå håller på wink är grymt snyggt enligt mig! go low or go home!


Sök