Så, nu har jag bytt bromsskivor fram.
de gamla var inte så värst gamla för de var knappt inslitna kan jag säga.
Beläggen var näst intill helt nya också. och inget satt jättehårt...
Men nu slår det inte när jag bromsar iaf, så de gamla skivorna var utan tvekan skeva.
Såg att det satt Biltema skivor på förut också dessutom, hoppas jag har bättre tur med de nya annars får jag väl kasta dem åt helvete och köpa dyrare skivor....
passade på att kolla över hjullagren också men kände absolut inget glapp.
däremot såg drivknutsdamaskerna (de yttre) lite smått torrspruckna ut längst inne i vecken så kanske dags att byta dem snart?
kollade återigen över länkarmsbussningar, spindelleder osv och inget glapp nu heller. så det är troligen INTE det som knäpper när jag kör iväg, låter inte som drivknutarna heller tycker jag.
det skulle MÖJLIGEN kunna vara bussningarna som håller krängningshämmaren för de såg ganska torra ut, men kände inget jätteglapp när jag bröt i dem...
så, jag vet fan inte vad jag ska hitta på där.
såg också att fjädrarna inte var av den typ jag trodde...
har dock inte bytt den spruckna slangen än för har inte lyckats lista ut dimensionerna på den än.
och bilen läcker fortfarande kylarvatten, men det tror jag är packningen till vattenpumpen så det får jag ta när jag har tillgång till "skolans" lyft nästa gång så jag slipper ligga på golvet och riva bort kamrem mm.
men det tar sig, den blir sakta men säkert fräschare
stora förändringarna kommer väl när jag får jobb och bättre ekonomi
då jäääävlar ska hon sminkas upp