3655
Sök

D24 motorn dålig?

1 362 Inlägg
3 maj 2013
Trådstartare
hej ny här o ska köpa a-traktor med en d24, men har hört att d24:orna ska vara allmänt dåliga?
stämmer det? glad för svar/

3 292 Inlägg
12 maj 2013
turbo98 skrev:
hej ny här o ska köpa a-traktor med en d24, men har hört att d24:orna ska vara allmänt dåliga?

Nej det stämmer inte.. D24 är en utmärkt motor.. dom som tycker det är skräp är sånna som vill ligga på 6000 varv konstant och åka med breställ i varje kurva och när det rasar så säger dom att det är skit..

Har aldrig haft några problem med D24 och jag har haft MÅNGA sånna.. både turbo och sug.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

1 362 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
turbo98 skrev:

Nej det stämmer inte.. D24 är en utmärkt motor.. dom som tycker det är skräp är sånna som vill ligga på 6000 varv konstant och åka med breställ i varje kurva och när det rasar så säger dom att det är skit..

Har aldrig haft några problem med D24 och jag har haft MÅNGA sånna.. både turbo och sug.

ok tack för svar ska sitta in en volvo 960 a-traktor;)

54 Inlägg
13 maj 2013
Är inget jag skulle rekomendera i en atraktor då en atraktor brukar plågas rätt bra.En d24a håller när man använder den som tänkt.Börjar du sladda och stå och börna osv så kan det hända att du står där med dålig topp helt plötsligt.Rekomenderar att du trycker dit en elfläkt på kylaren.

2 174 Inlägg
13 maj 2013
En renoverad d24 med turbo och ordentligt justerad pump med 3 tum hela vägen låter så jävla gött och går bra , men hitta en sån är nästan omöjligt bättre köpa en rasad billigt göra allt själv

3 292 Inlägg
13 maj 2013
hangman skrev:
En renoverad d24 med turbo och ordentligt justerad pump med 3 tum hela vägen låter så jävla gött och går bra , men hitta en sån är nästan omöjligt bättre köpa en rasad billigt göra allt själv

Säger som jag sagt i många andra trådar om D24.. dom flesta både sug och turbo är sönder lekta av folk som inte har nåt begrepp.. finns verkligen få av fräscha D24:or nu... det som finns kvar är bara skrot.

1 362 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
hangman skrev:

Säger som jag sagt i många andra trådar om D24.. dom flesta både sug och turbo är sönder lekta av folk som inte har nåt begrepp.. finns verkligen få av fräscha D24:or nu... det som finns kvar är bara skrot.

kan tillägga att de inte blir nå lek så den kanske håller då:P?

StukFöreBruk
134 Inlägg
14 maj 2013
Det finns ju ett fåtal kvar som är gubbkörda..men det är väl inte länge till innan dem är lika slut som de andra..Som sagt D24 håller när det sitter en pensionär bakom ratten då äre jätte bra motorer smile

3 292 Inlägg
14 maj 2013
kardanknut skrev:
Som sagt D24 håller när det sitter en pensionär bakom ratten då äre jätte bra motorer smile

Eller om man kör som folk big_smile

Sök