3420
Sök

Volvo 740 B230F,1989 byte till 745 B230F 1991?

268 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
#1
Tjena ska byta motor som det lyder i rubriken har jag en 740 och en 745a ska då alltså ta 740 motorn som är B230F till 745an som det sitter en B230F på redan med M47 låda båda 2 har M47. går det? det är inget specielt man ska tänka på då man ska göra det. det är min första gång så. tycker ni jag ska plocka ut lådan samtidigt och köra med gammla lådan på gammel motorn.? vad är simplast om ni har en guide var vänlig skicka till mig smile tack och hej.
båda två är GL
Senast redigerat av sju40 (11 maj 2013)

415 Inlägg
11 maj 2013
#2
Om båda är lh-2,4 vilket de förmodligen är kan du göra precis som du känner för. Jag hade delat och kollat kopplingen innan jag satte i motorn. Växellåda kan sitta ihop eller inte båda funkar rätt smidigt. Har inte båda motorerna lh-2,4 så flytta över givarna till den nya så borde allt funka.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

268 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
#3
okej kommer rulla lite på forument har lite mera att byta innan den är körklar styrled. lufta bromsarna.mm.

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#4
kom och tänka på behöver man anmäla något om man byter motor registrering och sådant skit?

2 401 Inlägg
12 maj 2013
#5
Så länge det är samma motor så spelar det ingen roll smile Det är bara att byta och se glad ut


268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#6
tackar tackar då ska jag göra det då ha en bra dag alla. vi ses nog igen ikväll ska ta några bilder för dom som vill se sedan smile

6 738 Inlägg
12 maj 2013
#7
1991 tror jag har regina insprutsystem och 89an har lh 2.4
så du lär ju få flytta över allt som har med motorstyrningen o göra tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#8
hm okej kan du förklara hur jag kan veta om det är regina insprutsystem? ekker lh 2.4? skulle uppskattas redigt smile

6 738 Inlägg
12 maj 2013
#9
sju40 skrev:
hm okej kan du förklara hur jag kan veta om det är regina insprutsystem? ekker lh 2.4? skulle uppskattas redigt smile

de bästa är om du tar ett kort på motorerna o lägger upp wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#10
ok dem ser identiska ut kan jag ju då säga iaf

6 738 Inlägg
12 maj 2013
#11
enklaste sättet o kolla om tändspolarna ser lika dana ut wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#12
ok har kort på 1 nu men den andra står hos pappa

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#13
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved där är bilder på min fungerande motor.

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#14
kom och tänka på det går ej att se på Fråga på annat fordon? tänkte man kan se KW 85 båda 2 har det. eller något sådant?

Fabrikat:VOLVO 744-883 GL
Fabrikat:VOLVO 745-883 GL

några polare åt mig har bara 83kw det är ju bara 113 hp om jag förstår rätt mina e på 115 säger det något om lh 2.2 och 2.4?

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#15
ingen som kan svara på det. båda två har lamdasond om det hjälper tror det kom 88. om jag ej mindes fel?

6 738 Inlägg
12 maj 2013
#16
den motorn på bilderna är bara att flytta över då den också styrs av ett lh 2.4 system som 89an också styrs av tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

268 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#17
Jag såg att det har läkt olja uti grenröret men den är inte blaskig typ som om motor packningen skulle gått skulle den inte starta som den gör på bara 1sec kan kanske göra en film så ni får höra på 745 motorn och allt sådant och se hur det ser ut bakom grenröret .


Sök