Volvo S80 2.5T -07: Göra den lite gubbiga bilen mer ungdomlig
Då var det dags att börja göra i ordning bilen så man själv vill ha den :) Jag har ägt bilen sedan våren 2012 och till en början var det bara sjukt skönt att bara ha en bil igen. Men sedan slog något slint i huvudet (som... Visa mer
Vet inte om du har beställt fjädrar än men varför inte kolla om Lesjöfors har fjädrar? Brukar vara rätt humant pris på dem också!
Tackar
Har faktiskt inte fått tummen ur och beställt än. Blev en dyr räkningsmånad när bland annat skatten på bilen skulle in Så avvaktar nog till nästa lön, är ju bara tre veckor bort
Vart beställer man såna fjädrar ifrån? Kan inte hitta ett jota på deras hemsida förutom att dom har fjädrar som sänker 30mm till min bil.
Har inte en aning faktiskt, jag beställde mina genom den lokala skroten
Prova att skicka mail till dem och se om dom kan svara på vart man kan köpa dem
Förresten, vart köpte du ditt "Your girl likes this" klibban?
Jag kan tro att oavsätt vilken tillverkare du väljer blir det bra, det är nog mer användningsområdet som är av intresse. Är det bara det rent utseendeorienterade som är ändamålet kan man nog helt klart välja en "billigare" variant. Skall de däremot tåla hårdare körning tror jag ett dyrare alternativ är att föredra. Men det är min personliga åsikt!!
Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
Självklart är det för utseendets skull. Det är ju en tung S80, inte direkt så jag satsar på att kapa sekunder på ringen
Dock så brukar jag resonera som så att jag inte köper "dåliga" grejer. Men det skiljer ju kaffepengar mellan de olika fjädrarna så finns ingen egentlig anledning till att köpa något billigare
Idag är en bra dag. Eller rättare sagt, onsdag var en bra dag. Satt som vanligt och slösurfade på kvällskvisten. Tillslut landar jag på Bildelsbasen (som vanligt). Där hittar jag något jag letat efter i säkert ett år, nämligen en kjolspoiler med synliga utblås Var och hämtade den nu på eftermiddagen.
Så nu ska jag ha tag i några snygga ändrör också, ovala, som någorlunda passar i dom där öppningarna. Någon som har något tips?
Har endast order telefon, vilket inte känns sååå 2014 Men jag köpte därifrån, dock 3"... Men dom har naturligtvis fler!
Deras hemsida kändes inte heller speciellt 2014 Dom hade ett par som såg bra ut, men det är fel dimension på inloppet på dom flesta. Eftersom att jag kör med original avgas så lär jag hitta något som passar på 54-56mm någonstans beroende på var jag kapar befintliga rör.
whose skrev:
Intressant projekt detta måste följas.. kanske väcks ideér till mitt s80 projekt också
Pulchi Jag kör med Ferrita tror att artikelnr är ZZ 150 XR. Dem jag har passar helt perfekt i hålen.
Jag var för övrigt uppe i Borlänge i helgen som va. Tänkte inte på det, men man hade ju kunnat dragit ett mail till dej så man hade fått sett din kärra.