Volvo S80 2.5T -07: Göra den lite gubbiga bilen mer ungdomlig
Då var det dags att börja göra i ordning bilen så man själv vill ha den :) Jag har ägt bilen sedan våren 2012 och till en början var det bara sjukt skönt att bara ha en bil igen. Men sedan slog något slint i huvudet (som... Visa mer
Hoppas jag har råd till nästa vinter och köpa däck till orginal 17 tums fälgarna
Spelar ingen roll hur mycket pengar man tjänar, man har aldrig råd med allt man vill ändå
Kör ju 16" på vintern nu. Skulle lätt vilja upp på 18". Men 18" vinterdäck till den här tunga bilen är ju tyvärr inte gratis..
Haha nej det är ju så sen beror det på hur många andra utgifter man har och jag köpte led ramp istället då jag hade fräscha 16 tums plåtisar med däck som följde med bilen så dom fick gå denna vinter.
Nya bromsbelägg runtom som legat hemma här sen i höstas, ska bytas samtidigt som skivorna När det blir gjort ska det även bytas kamrem och lite andra smågrejer under huven.
Bestämde mig också för att prova lite nya grejer. Någon annan som provat Chemical Guys produkter och har några åsikter om det? Ska även passa på att smacka i nya LED-moduler till regskyltsbelysningen när jag orkar
Är jag dement eller har jag helt missat nya fälgar till bettan?! Vad blir det för några?
Du är nog dement ja Du kommenterade i alla fall "Spännande!" på det
Tänkte vänta med att visa en riktig bild tills jag fick hem dom, men det lär ju dröja. Är i alla fall en uppsättning kopior på Volvos Bor, fast i blanksvart istället för antracit. Skodda med Hankook K117 235/35/20
Se på fan. Och nu blev jag avis, har många gånger under vintern funderat på ifall man inte ska ta smällen och sälja Dotzen billigt och hosta upp resten för ett par Bor, förbannat snygga fälgar.