d24motorn som får sponsra med delar, börjar med tråget
d24 tråget till vänster och d5252T till höger
isärkapat d24tråg, mäts och kontrolleras flera gånger, tur man fick hjälp med TIG-svetsningen av Jonas som gjorde ett mycket bra jobb!
här är tråget ihopsvetsat
ca 100 mm kortades tråget av, har läst och hört folk säga att det "Bara" är att korta av d24tråget och svetsa ihop. men skruvhålen ska ju stämma så man får tänka till lite innan man kapar och svetsar. sedan får man även borra upp vissa hål och borra nya. dock så är det ett hål som ej gick att få till, om man haft ork så hade man kunnat kapa och forma in tråget just där men kändes onödigt, 1 mindre skruv = mindre vikt! =)
oljeröret från d24 kapades av 70mm för att hamna bra i sumpen
Man bör dock hålla koll på att motorn kan gå runt fritt utan att de tar i oljeröret, likaså att de inte hamnar för långt ner så tråget tar i det.
Här var de lite trångt men det går.
Monterade dit svänghjulet från d24an, v70ins var ca 8 mm högre när jag mätte upp med tryckplatta och lamell monterat. vet ej om de skulle bli några komplikationer av det men håller ej denhära kopplingen måttet så får jag provmontera v70i svänghjulet och tryckplattan, lamellen från v70 passar ej mot lådan.
Blev trångt imellan innerskärmen och motorn
Får nog modifiera lite om D5turbon skall gå ner här!
tidigare vattenrörs-dragningar skall flyttas.
Mer bilder kommer, skall ut och kapa och härja me storsläggan nu så de blir någon passform i denhära skörven!