3228
Sök

Växellådor 850 - icke turbo till turbo?

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
16 maj 2013
Trådstartare
Tjenare!

Tänkte kort och gott fråga om en växellåda från en 850 SE -97 är(eller kan vara) utrustad med M56H och om denna låda således går att montera i en T5 med en Quaife Differential. Går detta eller måste jag leta efter en turbolåda? Vill ha den förstärkta lådan från -96 med invändig slavcylider smile

MVH

Forummoderator
26 351 Inlägg
16 maj 2013
Lustigt..jag sökte på ämnet och fann detta: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=186753

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 822 Inlägg
17 maj 2013
tju2an skrev:
Tjenare!

Tänkte kort och gott fråga om en växellåda från en 850 SE -97 är(eller kan vara) utrustad med M56H och om denna låda således går att montera i en T5 med en Quaife Differential. Går detta eller måste jag leta efter en turbolåda? Vill ha den förstärkta lådan från -96 med invändig slavcylider smile

MVH

klart att det går, en M56H låda är alltid en M56H låda oberoende av vilken motor den suttit med, sen finns ju M56 lådorna med några olika utväxlingar men det spelar ingen roll.

jag körde med en M56H ifrån en V70 2,5 SE i den V70 R med ca 400Hk jag hade för några år sedan och det fungerade utmärka wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
17 maj 2013
några aspekter att fundera på..

Dom nya lådorna 96- har ingen hastighetsgivare på lådan utan mätaren tar abs signal.
finns med olika splines för kopplingen gäller dock ej gamla m56 inte förens 03 eller 04:a som dom bytte om jag inte minns helt galet.

har t5 lådor från allt från 96ans t5 till 01:ans v70 t5 låda
men som sagt det ska inte skilja något annat än utväxling mellan sug och turbo

Kör fort så hinner inget hända...

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
17 maj 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Lustigt..jag sökte på ämnet och fann detta: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=186753

Jag läste lite i den också, inte hela, men jag var lite osäker på om lådan skiljde sig från och med 96 då det var in/utvändig slavcylinder. Tänkte att det är bäst att ställa frågan på nytt. Lessen om det förvirrade

Christian S skrev:
tju2an skrev:
Tjenare!

MVH

klart att det går, en M56H låda är alltid en M56H låda oberoende av vilken motor den suttit med, sen finns ju M56 lådorna med några olika utväxlingar men det spelar ingen roll.

jag körde med en M56H ifrån en V70 2,5 SE i den V70 R med ca 400Hk jag hade för några år sedan och det fungerade utmärka wink

Stort tack för infon, då vet jag att det fungerar! smile

Growe skrev:
några aspekter att fundera på..

Dom nya lådorna 96- har ingen hastighetsgivare på lådan utan mätaren tar abs signal.
finns med olika splines för kopplingen gäller dock ej gamla m56 inte förens 03 eller 04:a som dom bytte om jag inte minns helt galet.

har t5 lådor från allt från 96ans t5 till 01:ans v70 t5 låda
men som sagt det ska inte skilja något annat än utväxling mellan sug och turbo

Det var bra att veta!
Menar du att du har låda till salu? PM isåfall! smile

Sök