2939
Sök

Sänkningsfjädrar till Honda Civic Type R EP3

Fotograf
228 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Tjena!

Är inne på att sänka bilen, men känner att coils är alldeles för dyrt. Så har hittat enbart kortare fjädrar:
http://www.nipotrading.se/shop/product_ … bsd627bgq7

Några erfarenheter? Bra/dåligt? Svår monterat? Bra väghållning?

Tips om några andra sänkningsfjädrar osv? smile

Tacksam för alla svar cool

Mvh August

140 Inlägg
20 maj 2013
Tjenna Agg1, sitter i lite samma sits som dig. Men som jag känner så är det lätt värt att spara ihop till ett par vettiga coils ist! Många sänkfjädrar som satt sig på en viss sida osv..

Dem du länkade sänkte 48mm/50mm, Det är faktiskt rätt mycket!

Jag köpte min ep3:a med monterade sänkfjädrar! Dem som sitter på min (ingen aning vad det är för skit) är iaf stenhårda.. Bra för väghållningen men mindre bekvämt när man ska åka en bit eller pendla (Lätt värt det imo dock wink )

MvH

Mehhhhhhhhhhh

Fotograf
228 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Drian skrev:
Tjenna Agg1, sitter i lite samma sits som dig. Men som jag känner så är det lätt värt att spara ihop till ett par vettiga coils ist! Många sänkfjädrar som satt sig på en viss sida osv..

Dem du länkade sänkte 48mm/50mm, Det är faktiskt rätt mycket!

Jag köpte min ep3:a med monterade sänkfjädrar! Dem som sitter på min (ingen aning vad det är för skit) är iaf stenhårda.. Bra för väghållningen men mindre bekvämt när man ska åka en bit eller pendla (Lätt värt det imo dock wink )

MvH

Aufan! Men Megan racing ska vara bra saker vad jag läst? smile
Tror du sänkningen blir för mycket? wink

Hehe okej! men så är det antagligen alltid, svårt att få både komfort och väghållning kanske smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
24 maj 2013
H&R är ganska poppis på EP3, även Tein, dock är Tein's lite mjukare och sänker inte lika mycket om jag minns rätt. Men jag tycker helt klart att ni bägge två ska köpa coilovers direkt, blir en enorm skillnad mot original/sänkfjädrar!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

5 Inlägg
25 maj 2013
Japtuning.se kolla där kan ha något

Fotograf
228 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare

Sök