3420
Sök

Saab 9-3ss GM motorspecifikationer

Tekniker
552 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Hejsan! Jag undrar om det finns någon på andra sidan skärmen som läser detta och kan tillägga lite information om motorspecifikationer på GM motorn B207. Detta blocket är gjort av pressat aluminium och mina frågor handlar bl.a av.
Vilket material är det i fodrena? Är det möjligtvis stålfoder?
Är det gjuten vev, stakar, kolvar? Vem beställer man en vev av?
Vad är viktigt att tänka på när man beställer dessa vad gäller balansering?
Någon som har koll på mått och spel i motorn? Skall detta ändras om man trimmar eller ska man alltid bibehålla samma spel i lager, vev, kolvar mm?
(Detta handlar om att byta motordelar för att få motorn att hålla för högre effekter)
Lite blandade frågor men hoppas att någon har svar på något av det iallafall smile
Med vänlig hälsning, Rasmus
Senast redigerat av TL_Lifestyle (20 maj 2013)

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre

1 Inlägg
20 maj 2013
Original foder er ductile iron, men de er tynne. Det finnes et par alternativer der, Darton foder, men da tar du og kutter vekk mye matriale og de er litt svakere på bunnen enn på toppen(pr. design), om det har noe å si, vet jeg ikke. Jeg har stål foder i min som er presset ned. Skal holde til 1000 hester sier de som har laget de wink

Kjører originalt vev, men hvis du søker på ECOTEC 2.0 L  så finner du masse greier der. zz performance har også mye til ecotec

Sök