Såhär blev resan tillslut! 718mil, 115 timmar i bilen ,9 länder, 21 städer.
Ska försöka få till en kort summering,
Körde från Malmö till Hamburg blev en natt där. Sedan till Amsterdam, spännande stad och köra bil i! och as dyr parkering, blev ett par nätter där.
Vidare till Antwerpen trevlig liten stad.
Sedan körde vi till Nurburgring!
en upplevelse jag sent kommer glömma!
Hyrde från ring for rent
http://www.rent4ring.de/en/info/rentals … 169_allincmycket trevliga och kan varmt rekommenderas.
Körde sen tillbaka till Belgien och Bryssel och några nätter där.
Vidare till England via båt från Calais till Dover och sedan direkt till London!
Lite bakvänt kändes det i början men allt gick bra och köra i London var inte så farligt som jag trodde.
Vi stanna där ett par nätter innan vi körde vidare till isle of wight, där var mycket trevligt!
Nu ska vi bege oss till franska rivieran och börjar vår långa körning från england!
ac någon?
körde genom dom franska alperna via en väg som kallas route napoleon, mycket vackert och skit varmt!
Rivieran var riktigt trevligt förutom att fransmän inte kan köra! Blev påbackad av en kvinna när bilen var parkerad men jag såg det och sen börja en två timma låååååg konversation om vems fel det var?!?!?! Hotelägaren såg det hela också och han hade skadepapper som vi kunde fylla i, fick det lagat när jag kom hem och där var inga problem med försäkringen!
Nåväl nu kör vi till Italien och här trivs vi som fisken i vattnet!
Kör runt på olika vingårdar och köpte en massa goda viner.
Soppan i Italien var dyr! om jag inte minns fel så en 19krL
Men det gjorde inget! hur kan man klaga på detta!?
Vi åkte sedan tillbaka en sväng till Rivieran
innan vi åkte vidare till Schweiz med biltåg genom bergen!
Många roliga vägar har det varit på resan och det blir inte sämre i Schweiz! Höga bergstoppar med dom grönaste fält jag någonsin sätt och snön ligger lite lätt ovan!
Här i vackra Adelboden
Vi kör sedan vidare till Munchen och Berlin.
Ska även tillägga att min fru och jag har gått loss på alla loppisar och vintage butiker vi lyckats komma över och det sluta med fullproppad bil och plats för bara tre flak öl innan vi åkte hem... hehe
Jag förde även körlogg för att få en verklig statistik över vad bilen drog, och som lägst på en tankning var jag nere på 0,69L/mil och en total förbrukning på 0,79L/mil det är jag nöjd med!
Vi var borta i fem veckor och det är en resa som jag varmt kan rekommendera! Totalkostnaden för resan Bensin, vägtull, båtar osv blev det ca 12000kr
Håll tillgodo och börja nu planera er egen roadtrip i europa!