DeZa skrev:
motorn kanske du kan köpa för en 1500 om de e å fixa på den, bara min egen ide om pris, ingen aning om hur va dom ligger i vanligt, å fälharna måste på!! + turbo breddningskittet elr universal skärmbräddare
kommer se fläskigt ut
Jag gick över lite snyggt när han låg & mecka med sin e21a & bara snacka lite med han, sen fråga jag han ifall han ville sälja motorn som låg. Slutade med att jag köpte den för 700 spänn beroende på att vi varken kunna verifiera ifall den gick runt eller någonting.. Tyckte de lät rätt vettigt så slog till
Tyvärr kommer nog inte dom fälgarna användas.. Än
L.D. Peter skrev:
Ska du inte montera dessa fälgar + bygga om en del så är jag spekulant på dem
Ingen dålig BMW din far hade, klart udda dörröppning på M1 inte undra på att polisen tyckte det såg konstigt ut
Det låter bra Peter! Ska ha de i åtanke!
Hehe, det är faktskt inte en M1, utan en Z1a
Hjullager skrev:
Men den är väll inte framhjulsdriven
Haha, förvisso inte, men när det svänger är det shysst med mycket gummi i backen så man blir på vägen ^^
Så mina damer & herrar! tyvärr kanske mer av de sistnämnda ^^
Idag har mycket blivit gjort! Motorn som jag nämnde tidigare är nu inhandlad! En 2liters fyra från en e21a.
Första av kvällens många frågor;
Är detta en m10a? Jag har lite ignorant kallat alla bmws äldre fyror för m10, men det verkar som att det finns en hel uppsjö av olika.. Är det kanske så att blocket är samma, men att där finns "anslutningar" osv. Som kanske bara används i vissa modeller?
Bilder!
Nyförvarvet;
Sen börja demonteringen! Känns som enda sättet att veta ifall jag köpt ett lik eller en funktionerande motor är att sprätta upp den & ta en titt! Märkte rätt snabbt att där inte var någon sump på den..
Även om det låter lite spartanskt så är allt uppmärkt osv
Började med insug osv, blir första insprutar-motorn jag sätter tänderna i, så tror att om inget annat så kan jag lära mig en massa
När insuget var av så tog jag av allt annat som någon vattenledning, Oljestickan, osv. Sen var den sidan ren.
Efter det så fortsatte jag att skruva av allt som motorfäste osv på andra sidan, men när jag kom till grenröret så tog det stopp.. Fatta inte riktigt om det var tum eller metriska muttar på den, men inget passa iallfall. Kanske berodde på att dom var rätt rostiga.. Iallafall, efter rätt mängd våld & svordommar var även dom tvungna att knäböja för mig! såg här såg eftermatten ut;
Det var en stor spricka i grenröret, därav misshandeln ^^
Vad är detta för något? Det lukta mysko om den, och var kopplad för att leda någon vätska, antagligen bränsle
När det var dags att hålla kväll så var det mesta av, ger mig på toppen imorron antagligen.
Det var typ vad jag hann med ikväll
Nu är jag lite tveksam på vad som ska ske. Först kommer jag att kolla så att veven är kry osv. Finns ju en anledning till att man tar ut motorn oftast. Hoppas att allt det stora är intakt och i gott skick