Rillependent skrev:
MammDiin skrev:
Plus (och minus) från batteriet behövs alltid, hur ska man annars få ström till ballasten (lampan)?
Går alltid att ta ström från lampans kontakt direkt till ballasten. Men använder man sig av ballaster med hög startström/uteffekt är det bättre att ta ström direkt från pluspolen via ett relä.
Och konverterar man halvljuset och använder sig av relä så kan det vara fördel att dra strömmen skilt för varje sida och använda sig av två relä. Kör du med ett relä så kan du ha oturen att säkringen eller något annat ger upp och du är helt utan användbart lyse.
Jag tror att han syftade på att han sett H4 kitet (som har H4-anslutningen med tre stift) och även plus på batteri och jord i karossen.
Konverterar man halvljuset med en vanlig lampa som bara fyller en funktion (att alltid lysa på halvljus eller dimljus t.ex) så räcker det gott och väl med + & - från kabelskorna som träs på den originala sockeln på halogenlampan
Det stämmer nog att jag har tittat på H4-kitet
i min V70 som har H7 behövdes det bara kopplas in i H7-lampans kontakt
Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel