benz_89 skrev:
it_mutt skrev:
benz_89 skrev:
Jo det är klart att dyrare blir det ju, men så farligt dyr kan det inte vara att köpa en ram från en enkel-din till en enkel-din, lär ju som du säger vara betydligt dyrare om man vill byta från enkel till dubbel eller tvärt om, för nått fack eller så ska jag ju inte ha
Nej, man tycker ju inte det och OM det nu är de där plastbitarna bara, så kan det ju inte kosta många kronor. Aja, du får väl återkomma med resultat.
RESTEN som jag länkade är jag iaf 110% säker på (ja, adaptern då är ju undantaget. Är säker på den, men den är inget -måste- iaf, utan underlättar bara)
Absolut! men visst borde jag kunna ha den adaptern alltså kablaget även fast jag tänk montera nytt framsystem som ska drivas av steg så då kommer jag ändå att rycka ut dom övriga högtalarna i bilen eller är det då kanske onödigt att köpa en sån?
Ja, jo, fast samtidigt, har du lite "elvana" o kan löda, så gör en adapter själv. krävs två rca-kontakter och 20cm kabel typ. Men, ska du sen dra nya kablar osv till högtalarna, så är det egentligen bara att plugga ur vid stereon. Men samtidigt, är det något du ska göra relativt snart, så är det onödiga pengar. Du förlorar dock bakhögtalarna utan den (går ju givetvis att dra kablar därifrån till stereon om man vill.
Personligen tycker jag dock att subben ger det där lilla lilla lilla extra som är trevligt att ha, även om det inte är någon supersub. Men, för att få en uppfattning kan du ju alltid plugga ur kontakten bak på subben (har för mig den är åtkomlig utan att riva något, dock inte hundra). Så hör du ju hur det kommer låta sen
Man behöver ju inte antennadaptern heller, radiomotagningen blir ju däremot där efter annars (ganska kisskassvärdelös)
Och, OM du inte redan vet det; tänk på att skaffas "urtagningsnycklar" till stereon. Kan gå med andra än Audis också, risken är dock stor att antingen förstöra "nycklarna" eller stereon, ska du inte behålla originalstereon utan tänkt slänga den eller dyl. så kan det ju kanske kvitta