Jag gör följande när jag ska polera min bil.
Först en ordentlig tvätt! Ingen lös smuts får finnas på bilen för då blir det repor.
Sen brukar jag maska lister och andra svarta gummidetaljer med vanlig maskeringstejp.
Fram med biltemas polermaskin med dubbla oscillerande rondeller. Den är faktiskt riktigt bra! Kör den inte på maxfart dock för då skvätter bara polermedlet runt över hela garaget
"Rubbar" först bilen med
Autoglym Paint Renovator och skumgummihättorna. Går över hela bilen och eftertorkar med trassel.
Slutligen
Autoglym Super Resin Polish och polerhättor monterade på maskinen. Samt slutligen gå över och eftertorka med trassel för att bli av med vaxrester.
Autoglyms produkter finns på Mekonomen och är tämligen lättflytande.
Köp mer polerhättor än vad du tror att du behöver. Dom blir ganska snabbt fulla med smuts från lacken.
Som slutkläm kan du invertera maskningen över gummilister och stryka på "Black Polish" för att få upp svärtan något.
Ett tips jag lärt mig av en rekondare är att ha en sån "blomsterdush"-kanna och spraya på lite vatten med jämna mellanrum medans man polerar/rubbar. Drygar ut polermedlet och, tycker jag, gör det mer lättjobbat.