3281
Sök

Köpråd. Mercedes Kombi

512 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
#1
Är ute efter att skaffa mig en Diesel. Automat samt Kombi eju såklart kravet ;D
Från 07 och uppåt

W211 Eklass ligg runt 120-180Tusen beroende skick och utrustning. Har mest kollat på 320Cdi
ex:
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =4&w=3

Men finns rätt så nya C klass i samma prisklass men 09 och uppåt.
Någon som kör/kört dessa bilar, Skilljer det mkt i bagageutrymme? (Har 2 hundar än så länge)

http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … amp;last=1

Nån som har nåt tips eller kommentar att komma med? smile

De som ja e ute efter. W211 Eklass 2007-uppåt 220-320Cdi Kombi Automat Drag.
Eller C klass 2009-2010 220Cdi, Drag Kombi Automat


Aldrig nöjd
804 Inlägg
4 juni 2013
#2
Bagageutrymmet är 480 liter (C-klass) mot 690 liter (E-klass). Sexan i E-klassen är dessutom betydligt roligare att köra än 220 CDI-motorn och interiören i E-klass är vida överlägsen den i C-klassen du länkade. För att gå in på en än mer subjektiv punkt så är W211 väldigt estetiskt tilltalande, snyggaste E-klassen som gjorts i min mening.

Har du tur så svänger Rquired förbi och fyller på med lite mer konkreta fördelar och nackdelar med respektive modell (samt slänger in en BMW-rekommendation), men jag skulle rekommendera E320CDI.
Senast redigerat av Masquerade (4 juni 2013)

Livet är för kort för att äga Volvo.

512 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
#3
Masquerade skrev:
Bagageutrymmet är 480 liter (C-klass) mot 690 liter (E-klass). Sexan i E-klassen är dessutom betydligt roligare att köra än 220 CDI-motorn och interiören i E-klass är vida överlägsen den i C-klassen du länkade. För att gå in på en än mer subjektiv punkt så är W211 väldigt estetiskt tilltalande, snyggaste E-klassen som gjorts i min mening.

Har du tur så svänger Rquired förbi och fyller på med lite mer konkreta fördelar och nackdelar med respektive modell (samt slänger in en BMW-rekommendation), men jag skulle rekommendera E320CDI.

OKej.

Va in på bilDahl och kollade in Cklassen. Satan va litet bagage utrymme.
Håller på att snacka med försäljarn av denna just nu. http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … =4&w=3

Blir då inbyte mot Audin+ ca 100Tusen.


Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
4 juni 2013
#4
Hade helt klart köpt nya c-klass! Syns att det är en fräck ny Mercedes! Medan den gamla, trots att den är en 07:s så kan man tro att den är 10 år eller mer!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Forummoderator
18 011 Inlägg
4 juni 2013
#5
Jag har kört Mercedes sedan 1992. Och visst gör min W210 diesel/automat tjänst varje dag... men jag hade inte köpt en nyare Benz. Tyvärr. Elfel och rost kommer att bli dina följeslagare. Jag har sett mersor från 2009 med rost på jobbet! Köp avrådes. Tyvärr. Min sista Mersa blir just en 300D 24v -96 som jag har. Den håller i evighet men kommer att rosta sönder... Snart...

C-klass är en leksaksbil. Glöm den.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

512 Inlägg
4 juni 2013
Trådstartare
#6
OKej.

Är Bensinarna nåt att satsa på?
320Cdin är nästan he ända ja tänkt på wink


Sothora <3
1 201 Inlägg
4 juni 2013
#7
320 cdi är fina motorer.. men jag tror inte heller man ska gå förbi 210.. om man inte ska köpa en ny bil..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 072 Inlägg
4 juni 2013
#8
själv kör jag en w211 320cdi och är en super bil samt motor..drar ej mycket för en rak 6a
inte rost nånstans..
motorn e kanon på sina 500Nm..inga problem o ligga i 200km/h o dricka kaffe i lugn o ro (på autobahn)
enda i mitt fall är att skatten e lite väl dyr.. (vet ej på 07an)

Sandzoo i da house

Forummoderator
18 011 Inlägg
5 juni 2013
#9
sandzoo skrev:
själv kör jag en w211 320cdi och är en super bil samt motor..drar ej mycket för en rak 6a
inte rost nånstans..
motorn e kanon på sina 500Nm..inga problem o ligga i 200km/h o dricka kaffe i lugn o ro (på autobahn)
enda i mitt fall är att skatten e lite väl dyr.. (vet ej på 07an)

Underbara motorer. Inget snack om saken. Jag kanske inte borde sagt "aldrig en cdi" för nu fick jag nys på en taxikörd 320... För kaffepengar...

Problemet är kabelstammen utmed torpedväggen. Den blir skör med år med massa kul elfel som följd. Ska man köpa en w210/w211 av "nyare" snitt så ska man ruska på den när bilen står på tomgång.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 072 Inlägg
5 juni 2013
#10
Dieselsmurfen skrev:
sandzoo skrev:
själv kör jag en w211 320cdi och är en super bil samt motor..drar ej mycket för en rak 6a
inte rost nånstans..
motorn e kanon på sina 500Nm..inga problem o ligga i 200km/h o dricka kaffe i lugn o ro (på autobahn)
enda i mitt fall är att skatten e lite väl dyr.. (vet ej på 07an)

Underbara motorer. Inget snack om saken. Jag kanske inte borde sagt "aldrig en cdi" för nu fick jag nys på en taxikörd 320... För kaffepengar...

Problemet är kabelstammen utmed torpedväggen. Den blir skör med år med massa kul elfel som följd. Ska man köpa en w210/w211 av "nyare" snitt så ska man ruska på den när bilen står på tomgång.

jaaa du ser.. man ska aldrig säga aldrig wink
har haft en 210 och hade aldrig problem med den.. rost kom det men riktigt lite..sen e ju 211 annan klass.. men som sagt finns ju alltid bilar som rostar extra o vissa knappt..
nu hänger jag ej med.. vilken kabel menar du..?
är det på 210an lr 211an lr bägge?

Sandzoo i da house

Forummoderator
18 011 Inlägg
5 juni 2013
#11
sandzoo skrev:
Dieselsmurfen skrev:
sandzoo skrev:
själv kör jag en w211 320cdi och är en super bil samt motor..drar ej mycket för en rak 6a
inte rost nånstans..
motorn e kanon på sina 500Nm..inga problem o ligga i 200km/h o dricka kaffe i lugn o ro (på autobahn)
enda i mitt fall är att skatten e lite väl dyr.. (vet ej på 07an)

Underbara motorer. Inget snack om saken. Jag kanske inte borde sagt "aldrig en cdi" för nu fick jag nys på en taxikörd 320... För kaffepengar...

Problemet är kabelstammen utmed torpedväggen. Den blir skör med år med massa kul elfel som följd. Ska man köpa en w210/w211 av "nyare" snitt så ska man ruska på den när bilen står på tomgång.

jaaa du ser.. man ska aldrig säga aldrig wink
har haft en 210 och hade aldrig problem med den.. rost kom det men riktigt lite..sen e ju 211 annan klass.. men som sagt finns ju alltid bilar som rostar extra o vissa knappt..
nu hänger jag ej med.. vilken kabel menar du..?
är det på 210an lr 211an lr bägge?

Hur dragningen är vettifan. Men det gäller bägge. Även E220 w124. sugdieseln som jag har är inte så känslig för detta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

512 Inlägg
5 juni 2013
Trådstartare
#12
Får bli en W124 Kombi! haha ;D



Sök