3769
Sök

Torque program

466 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Hej alla. jag köpte i dagarna en Elm 327 felkodsläsare. kör även med Torque program i min samusng tele. Jag kopplade upp den mellan varandra. Är det någon som kan förklara exakt hur man läser av felkoder och hur man kan radera dom? jag fattar nadda av den big_smile

8 883 Inlägg
7 juni 2013
Tillverkaren av appen borde rimligtvis ha instruktioner.
Finns säkert 100tals olika och du anger inte vilket du har så chansen får nog anses 0 att du får frågan besvarad.

Fotograf på tierpidag.se

466 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
jag sökte bara på torque på min tele. någon kanske har en bättre app som är lättare ? kanske någon på svenska ?

466 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Lyngmo skrev:
jag sökte bara på torque på min tele. någon kanske har en bättre app som är lättare ? kanske någon på svenska ?

obs jag drog ner gratis verionen men det kanske inte spelar någon roll ???

1 915 Inlägg
7 juni 2013
Till skillnad från Hamilton så ser jag att du skrivit att du har appen Torque! tongue

Appen funkar väl okej, men föredrar min laptop med diverse bättre program som visar fler värden osv.
Tyvärr så minns jag inte hur du gör för att läsa av felkoder och radera dom och kan ej kolla, då appen ej funkar i min Galaxy SII sedan jag bytte mjukvara till CyanogenMod 10.1 (Appen startar men stängs ner efter 1sek) sad

Sätt på tändningen, starta appen och anslut OBDII läsaren till mobilen via bluetooth, sen så har du en meny i appen. Klicka runt på de olika alternativen så lär du hitta vart du läser av felkoderna smile
Om ingen annan har en beskrivning hur du gör, så kanske du hittar en beskrivning på appens hemsida: http://torque-bhp.com och dess forum http://torque-bhp.com/forums/

Gratisversionen funkar, men fullverserionen som kostar 32kr är bättre.

The paid version has support for more vehicles and ECU types, looks a lot nicer, and works with more cars / trucks
The paid version has more features (HorsePower,Torque, 0-60 , quarter mile tests, graph data, map / track views) + no adverts and exra dial/display types! and better ABS / Knock sensor support, Transmission temperature support for some makes of car / trucks (GM / Ford, etc), and Turbo Boost on many more vehicles (including VW)

Lyngmo skrev:
Hej alla. jag köpte i dagarna en Elm 327 felkodsläsare. kör även med Torque program i min samusng tele. Jag kopplade upp den mellan varandra. Är det någon som kan förklara exakt hur man läser av felkoder och hur man kan radera dom? jag fattar nadda av den big_smile

Hamilton skrev:
Tillverkaren av appen borde rimligtvis ha instruktioner.
Finns säkert 100tals olika och du anger inte vilket du har så chansen får nog anses 0 att du får frågan besvarad.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

466 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
okej tack för svaren. jag drog ner appen som kostar pengar nu och den ser helt annelunda ut mot gratis verionen, jag ska ut och testa nu på förmidagen.. jag hör av mig hur det har gått sen

466 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
så nu funkade programet. fick en felkod. på farthållaren. sensor high. kollade lite snabbt vid kopplings pedalen och kontakten sitter på. trycker jag på knappen på ratten till farthållaren så ska en lampa lysa eller stå en text men inget händer. kollade alla säkringar också och alla hela. skumt fel. farthållaren har tydligen bara lagt av.

26 Inlägg
4 januari 2014
Hej  Lånar tråden lite..

Jag har haft samma problem med Torque gratis appen. Den hittar inga felkoder trotts att en ABS givare uppenbarligen är trasig. (kabeln är av )
Använder en ELM327 Blåtand.  Har även en Elm 327 usb

Men det jag egentligen vill fråga är:
Har någon av er hittat ett program som fungerar med Windows 7 ?? Vill helst använda laptoppen i garaget.

Sök