4253
Sök

BMW 520i E39 byte bromsrör!

33 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
Halloj, fick nerslag på besiktningen båda bromsrören längsgående båda sidor rostskadat, någon här som kan någon sida där man kan beställa hem ett färdigt kitt av bromsrör så man slipper kona och hålla på? hade varit schysst om man kunde få en direkt länk till beställningsvaran då jag inte har så bra koll på det här.

Tacksam för svar!  MVH

3 235 Inlägg
13 juni 2013
Gå in på mekonomen t ex, knappa in reg.nr, sen klickar bromsedelar/bromsrör.
Eller drar till en verkstad och ber dem kapa och kona åt dig.
Senast redigerat av engolf (13 juni 2013)

33 Inlägg
13 juni 2013
Trådstartare
#2 Jag har varit inne på Mekonomen och kikat men vet inte vilken av dom jag ska ta, på min besiktningspapper står de Bromsrör längsgående båda sidor, så är det Vänsterbak och Högerbak bromsrör jag ska ta då eller?

234 Inlägg
13 juni 2013
erixonrallen skrev:
#2 Jag har varit inne på Mekonomen och kikat men vet inte vilken av dom jag ska ta, på min besiktningspapper står de Bromsrör längsgående båda sidor, så är det Vänsterbak och Högerbak bromsrör jag ska ta då eller?

De längsgående rören är de rören som går från bakre delen på bilen till främre. Nu kommer jag inte ihåg hur det ser ut på e39 men på en del bilar sitter inte bromsslangen monterat direkt på oket utan det sitter en bit bromsrör mellan slangen och oket (kan vara den biten de kallar bak höger och bak vänster) så se till så att du får rätt. smile

Mvh// Mattias

Sök