Micke_Dahl skrev:
Hej.
Köpte för någon vecka sedan en ny bil, vart en 328i E36 Touring, en mycket fin bil.
Men, så började jag närma mig mina trakter o helt plötsligt dippade tomgången 1 sekund eller 2 för att direkt gå upp till Normalt varvtal igen.
När jag gasar måttligt (som jag oftast gör) så går den fint, Men när jag trycker gasen i botten eller även bara till hälften så får jag en himla ojämn nästan lite försiktigt ryckig acceleration, lite svajig om ni förstår mig?
Tomgången ligger mycket fint o stabilt förutom ibland när man gasar till hastigt o släpper igen, då har den hostat till o dippat i tomgången någon gång.
Har sökt hela motorn efter läckage med startgas (då jag ibland tycker de låter som ett litet pys nånstans när man kör mot en vägg lr står stilla på tomgång utan gas) men den gjorde inga som helst utslag på det. Luftfiltret är fint.
Tycker den drar ganska mycket Bensin samt att draget saknas, den går fint men de saknas helt klart något när man vill göra en omkörning eller så.
Luktar lite sot lr lätt bränt lr nåt som de ofta gör på turbobilar efter man har varvat o gasat lite.
Bilen är inte skruvad med och är helt original i motorn.
Tror den har stått stilla en hel del då den bara har körts med på sommaren.
Kan den va igensotad? Kamaxelgivare? LMM? Lampbdan? Bränslepump/filter?
Är Tacksam för alla svar.
Mvh Micke