Tjena! Va ett tag sen senaste uppdateringen men nu har det hänt lite grejer
Ska ladda upp bilder på allt inom en snar framtid men tills dess får ni nöja er med en liten skriftlig redovisning
Började med att vända min låda inåt å täta runt den (lite klåptätning) för att få mer tryck i kupén men stötte på ett små jobbigt problem. Tydligen så är inte mitt Alpine steg helt stabilt i 1Ohm och lämnar för lite effekt då så mina basar bottnar ganska tidigt, fungerar att spela hyfsat men jag får inget riktigt tryck.
Så häromdan var jag iväg på shoppingtur å köpte mig ett likadant steg till så att jag kan köra ett steg per bas å då får ut 2400wrms per bas i 2Ohm
Kopplade även in 2 av mina B2 kit (ett fram å ett bak) och mitt quattro steg, självklart så gick inte det heller problem fritt utan när jag skulle testa grejerna så kom det inget annat än brus samt ''ploppar'' från höger bak kit...
Efter lite felsökning hade jag konstaterat att kanal 3 inte fungerade som den skulle så va bara att lämna in steget å hoppas på att dom inte anser att jag har spelat sönder det.
Men snälla som dom är så fick jag låna ett likadant steg under tiden som dom undersöker cp steget. Den här gången funkade allt så fint så, diskanterna var precis som många andra har nämnt skrikiga så fick sänka dom maximalt på dom passiva delningsfiltrena och sänka dom ytterligare i stereon. Har inte pillat färdigt riktigt än men är redan väldigt nöjd med ljudet så är övertygad om att jag kommer bli väldigt nöjd när allt är klart