3391
Sök

760 m50b25 turbo

Bygga turbo fort som satan för att kunna dra fredde i hans e34 turbo nu i sommar ;)

29 804 Visningar
Uppdaterades senast 1 september 2013
65 Inlägg
3 juli 2013
#21
ska följas smile
vad är det för turbo?
vad blir de för insprut?


1 677 Inlägg
3 juli 2013
#22
duff skrev:
ska följas smile
vad är det för turbo?
vad blir de för insprut?

Står i första inlägget wink

EricJacobson skrev:
Precision pt 76 turbo

Börjar med ett fekzen chip mappat för kkk27 turbo, Ifall det inte fungerar har jag ett Ms 1 v3 liggandes.

65 Inlägg
3 juli 2013
#23
jaha haha smile


45 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
#24
duff skrev:
jaha haha smile

Haha yes wink kanske lite overkill turbo men fick den jävligt billigt.. är lite skadad men borde gå att köra med ändå, det märker vi smile Lägger upp bilder och visar sen smile


65 Inlägg
3 juli 2013
#25
den ger ju iaf gött med effekt smile big_smile


45 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
#26
duff skrev:
den ger ju iaf gött med effekt smile big_smile

Joo det är sant, men kanske lite väl mycket med tanke på att jag inte bygger vürsting motor wink


65 Inlägg
3 juli 2013
#27
nää,men på med hprofil och redigt insprut big_smile big_smile big_smile
vad är effekt målet? smile
gött med bmw motor i smile


97 Inlägg
3 juli 2013
#28
bra med stor turbo så du får laddet sent så du slipper så högt cylindertryck


65 Inlägg
3 juli 2013
#29
japp,men tråkigt med sent ladd smile


97 Inlägg
3 juli 2013
#30
jag kör med hx40 och jag har ju inget problem med när jag får ladd iaf. bara varva mer isf wink


45 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
#31
RockSolid skrev:
bra med stor turbo så du får laddet sent så du slipper så högt cylindertryck

Jaa det är ju bra iaf, vi får se hur sent jag får! lär ändå vara helt okej tidspunkt på dygnet wink


45 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
#32
duff skrev:
japp,men tråkigt med sent ladd smile

Jag klarar av att vänta lite wink


45 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
#33
duff skrev:
nää,men på med hprofil och redigt insprut big_smile big_smile big_smile
vad är effekt målet? smile
gött med bmw motor i smile

Får se hur det blir med det wink
Första motorn är 400 hk, andra som ligger på 2,8 l är 500+ smile


45 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#34
Nu har det hänt lite sen sist då jag inte haft någon kamera att fota med, men lånade mor mins iphone så hoppas man ser någonting på bilderna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160826/160826-4f11e1735aec6e0b38eb98796dd7c3c3.jpg
Nu sitter m50b25an i 760in på alu kuddar och lådan sitter fast med plastbussningar! big_smile Kylaren är från en 960 för er som undrar! Är ännu mycket kvar att göra, som att fixa servoslangar från någon 740 då mina inte är så fina, koppla all el, ta reda på hur tempmätaren i mätarhuset är tänkt att fungera då jag inte har lust att ha en extern mätare och sätta dit intercooler, bygga grenrör, jaa listan kan bli lång.. men huvudsaken är ju att det går framåt! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160826/160826-94bbaa396baff6d1d41891446c614640.jpg
Satte dit fronten och monterade huvlås då det inte gick med vajern pga fläkten..
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160826/160826-9aa97a7632fec728506912d0a05d0fbf.jpg
Monterade även spakställ+spak idag.


45 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#36
Denna update lär inte bli så rolig då jag inte kommit så jätte långt sen förra gången, men jag har mycket frågor som behöver svar så jag hoppas att ni kan svara på dom iallafall! (återkommer till dom längre ner) smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160826/160826-b1e1e51e1be91733f29dfc35300b16f6.jpg
Nu har jag satt dit insug och grejer, var tvungen att byta gaswire till den från 16v karossen då den som satt på 760in var för kort! Har även flyttat bak batteriet till skuffen, men inte kommit på någon bra lösning att sätta fast det än, har gängat i tempgivaren från v6an in i toppen så att det blir rätt motstånd emot mätaren! Var även till hydroscand och okq8 för att fixa returslang, till servon dvs. smile och övre kylslang, som vart för kort dock x)


https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160826/160826-e24cce277bd08a3d809b8ff25aa06ad8.jpg
Batteriet, någon som har någon lösning på fastsättning?


https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160826/160826-4e527d14ff66b9c84cfb1c8c77cf2e15.jpg
Som synes på bilden sitter en till tempgivare där (den högra), Den kommer från v6an och nu undrar jag ifall det bara är att koppla på tempgivar kablaget till m50 motorn på den givaren och sen kommer (signal) ut i runda motorkontakten. Men sen då? hur gör man med den till mätaren? :o

Har en till fråga också, Oljetryckslampan i mätarhuset vill jag ha fungerande också, hur gör man? kan man använda signalen i runda motorkontakten även här? Tack för svar och all hjälp jag kan få!)
Senast redigerat av EricJacobson (23 juli 2013)


45 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#38
RockSolid skrev:
Det är ju bara du kopplar in volvo elen i bmw kontakten :-)

Så ifall jag hittar kopplingschema på dom rektangulära kontaktstyckena som sitter i motorrummet är det bara skarva tex oljetryck mot oljetryck etc. ? smile


213 Inlägg
23 juli 2013
#40
EricJacobson skrev:
RockSolid skrev:
Det är ju bara du kopplar in volvo elen i bmw kontakten :-)

Så ifall jag hittar kopplingschema på dom rektangulära kontaktstyckena som sitter i motorrummet är det bara skarva tex oljetryck mot oljetryck etc. ? smile

Ja eric det funkar, bara en jordsignal från oljegivaren, givaren bryter ju jorden när oljetrycket kommer så slocknar lampan.

Titta gärna in mitt projekt BMW 520 E34 M50B25 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269823


Sök