3409
Sök

Skoda pickup 1,9d

31 Inlägg
3 juli 2013
Trådstartare
#1
Tjabba har nyköpt en skoda pickup 1,9d-98 å jag har ett problem.
När jag va å skulle provköra den gick den skitbra å även hela vägen hem (13mil) men när jag kom hem stängde av den gick jag upp i lägenheten i 5 min sen skulle jag fara till garaget men då ville den inte starta jag va tvungen att gnugga i typ 3min innan den gick igång, jag är inte så haj på dieselbilar så jag for till en verkstad å dom sa att jag skulle prova sätta en backventil innan dieselfiltret, sagt å gjort men nu kommer vi till mitt problem DEN STARTAR INTE och jag har provat lufta systemet å märkte då att de kom ytterst lite diesel jag tycker de borde spruta eller åt minstone rinna uta h-vete men de komme bara nå smådroppar. Kan jag ha satt backventilen fel väg? den är vänd så att de ska flöda in i filtret å de sitter såklart på returen som dom på verkstan sa att jag skulle sätta den på. men som sagt är inte så haj på diesel å om jag vänder ventilen och provar så måste jag lufta om så tänkte de va bättre att jag fråga här så jag kanske slipper de.
Tack på förhand

3 259 Inlägg
4 juli 2013
#2
Kör tryckluft i tanken samtidigt som ni kör på startmotorn så hoppar den nog igång. Att den är svårstartad tror jag beror på att glödningsrelät är trasigt, det är ofta att dom inte glöder när dom blir varma utan bara vid kallstart. Har den rullat några mil så vill den gärna ha glödning varm också. Det går att bygla det också, googla på det så hittar du vilka kablar det är.

Mvh

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

31 Inlägg
4 juli 2013
Trådstartare
#3
ska prova boga igång den imorron går inte de ska jag prova ditt förslag=) sen har jag kollar glödningen å den funkar även när den är varm å den har bara gått 20*** å så slö tyckte jag inte den va när jag körde hem den så tycker inte de borde vara de, har som sagt satt dit en backventil nu så ska se om den gör någon skillnad för när jag kapade slangen till returen va den snustorr å de ska den ju inte vara om den behåller trycket som den ska. har funderat om de kan vara tempgivaren som spökar, att den inte funkar som den ska å säjer att motorn är kall å att de är därför den å trögstartad vad tror du om de?


Sök