2961
Sök

Elfel högtalare bak saab 9-3 -98

26 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Tjena, har ett problem med bakljusen efter att ha kopplat in högtalare bak i hatthyllan i min saab 9-3 og.
Högtalarna fungerar men positionsljuset bak och regskyltsbelysningen fungerar inte, broms och blinkers funkar dock. Det jag gjort är att klippt bort en kontakt som satt i originalhögtalarna och satt dit kabelskor och satt in i nya högtalarna.

Nån som vet vad som kan vara fel?

2 024 Inlägg
8 juli 2013
Det har inget med högtalarna att göra iallafall, det är helt skilda system.
Troligen har du kommit åt något om du legat och krupit i bagaget, har du kollat så det inte bara har gått nån säkring?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

26 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Säkringarna går en efter en, har monterat tillbaka originalhögtalarna men säkringen går.. kabelbrott? Kan man sätta dit en starkare säkring? (Sitter 10A original)

443 Inlägg
8 juli 2013
Sätt aldrig i en starkare säkring än vad det ska vara, då riskerar du kabelbrand.

Det låter ju som att nått ligger och kortsluter någonstans

2 024 Inlägg
8 juli 2013
Som sagt så har det inget med högtalarna att göra. Om du har varit i bagaget och krupit runt kan du däremot ha kommit åt anslutningarna till tex skyltbelysningen och kanske råkat trycka till dem så du har nån kortis där. Kolla alla grejor som den säkringen går till så hittar du troligen felet. Har bilen dragkrok kan det vara en god ide att kika på den kontakten så det inte är nåt där.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

26 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
Någon som vet var kablarna till reg.belysningen går? Så man slipper riva halva bilen..

443 Inlägg
8 juli 2013
Hela elschemat till 9-3an finns i mitt fotoalbum, men det hjälper visserligen inte för att veta hur kablarna går

Sök