3201
Sök

Volvo 745 b230f 1991 felkod 2-2-3 --2-3-3

268 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
Tjena som sagt. har felkoder där. vet att det är tomgångsventilen. för den ligger på 500 på tomgången går inte att ställa in ens.

och undrar då varför bilen är så slö kan det bero då på tomgångsventilen. om jag ligger 40 på 3an med jämn gas rycker han och har sig. sen trycker man ned gasen så händer nästan inget förens om några sekunder. så man måste kliva till 2an då för att prässa till 55-60 och växla. det är inte roligt. kan det vara tomgångsventilen som gör att den inte går bra.

svara snabt det blir bara sämre.

192 Inlägg
23 juli 2013
gissar på att du har Regina system på din bil eftersom de är 91 årsmodell

här har du svaren på felkoderna

Bränslesystem Regina Testkabeln ansluten till uttag 2.

2-2-3 Signal från tomgångsventil (Tomgångsmotorn)

2-3-3 Tomgångsreglering.

du har ingen varningslampa som lyser för dej på instrumenten?

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
ne inget som lyser förutom bromslampan fast det är för jag har felkopplat. det kan jag fixa om jag vill med ids inte tongue men jo regina har jag. han ligger på 500 600 då man varvar och släpper då går han ned till 300 och dör nästan.
Senast redigerat av sju40 (24 juli 2013)

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
någon som kan guide hur jag ställer tomgångsregleringen?

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
då har man bytt tomgångsventilen så nu går han bra på tomgång runt 700-800 men den går ju fortfarande inte rent. ligger man runt 40 på 3an så rycker den gode fint smile har kört med 2 cleaners i tanken tidigare blev då inget bättre för det. och filtret bytt. så ja vad kan det vara. bränslepumpen surrar på bra så den ska det inte vara fel på.

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
ja juste. jag kolallade felkoderna nu efteråt jag hade ju 2-2-3 och 2-3-3 men nu har jag ingen. men första gången jag kollade efter jag bytte . så ska ni få höra nu. så tickade från dem kom typ från motorn ?? på båda gångerna den gjorde det. typ tic tic tic tic tic . och tic tic tic tic tic ? vad menades med det och det bara blinkade rött på felkoderna snabbt som fan inte sakta som det ska och minst 10 blinkningar var det.

268 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
ska byta spridarreläet idag. får väll se om han går bättre. tycker stiften är vita. och jag har nytt soppa filter så.

192 Inlägg
27 juli 2013
okej. hade en likadan runt 90 årsmodell som jag fixa åt en tjej kompis. den var jätte svår att starta. och när man väl fick igång den så var det dålig tomgång och gick rätt dåligt. och då visade det sig att spridare relät hade gått sönder som sitter där du fyller på kylvätska på behållaren. bilen hade oxå regina som din

268 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
har bytt jävlat alla relän . samma fel fortfarande. alla lampor blinkar som en saftblandare typ går segt starkt segt svagt. och sådära. och tomgången är dålig igen men ingen felkod iallafall.

Sök